Al-Káida začala vysílat zpravodajský pořad na internetu
Islamisté věrní šéfovi teroristické sítě Al-Káida Usámovi bin Ládinovi zahájili tento týden vysílání zpravodajské relace na internetu. Jejím cílem je údajně rozptýlit “lži a propagandu” hlavních mezinárodních a arabských televizních kanálů jako CNN či Al-Džazíra. Píše o tom agentura Reuters.
“Toto je zvěstování pravdy tváří v tvář celému světu,” zní motto zpravodajského týdeníku zvaného Hlas kalifátu, které rovněž obsahuje obrázek ohně spalujícího loga televizí CNN a BBC, agentury Reuters a arabských televizních stanic Al-Arabíja a Al- Džazíra.
První patnáctiminutový pořad, uvedený čtením z koránu a řevem lvů, byl věnován bin Ládinovi. Hlasatel v černé masce v něm mimo jiné blahopřál muslimům ke stažení Izraele z pásma Gazy a k ničivým následkům hurikánu Katrina ve Spojených státech.
“Je známo, že Izraelci utekli z Gazy díky hrdinskému boji mudžáhidů a že Katrina je projevem hněvu Boha na nevěřící,” řekl hlasatel, který měl při projevu u sebe pušku a výtisk koránu. V pozadí bylo vidět záběry s logem Al-Džazíry zachycující Palestince slavící v Gaze a pak palmy zmítané hurikánem v USA.
Hlasatel mimo jiné podotkl, že americký prezident George Bush byl “zcela pokořen evidentní neschopností čelit hněvu, který Bůh seslal na New Orleans, město homosexuálů”.
Součástí zpráv bylo i vyhlášení války iráckým šíitským muslimům z úst vůdce Al-Káidy v Iráku abú Músy Zarkávího ze 14. září. Pořad byl proložen také jakousi reklamou, která představovala film Totální džihád režiséra Mousslima Mouwaheeda. Reklama byla v angličtině, což naznačuje, že cílovou diváckou skupinou by mohli být muslimové žijící v Británii a v USA.
Název týdeníku Hlas kalifátu poukazuje na islámskou říši, která vznikla po smrti proroka Muhammada v 7. století a v době své největší slávy se prostírala od Turecka po Španělsko. Podle bin Ládina by měli muslimové tento vliv islámu obnovit.
Pokud je program skutečně z produkce Al-Káidy, znamenalo by to podle analytiků změnu přístupu Al-Káidy k užívání internetu pro šíření svých poselství a propagandy. Vysílání totiž umožňuje vyhnout se cenzuře televizí, které zpravidla zveřejňují pouze malou část z prohlášení Al-Káidy a vyhýbají se otevřeným ukázkám brutálních násilných činů.
Podobné zprávy
Epic PR vstoupila do Asociace Public Relations (APRA)

Marketing společnosti Epson vede Renáta Dihlová
Marketing Pivovarů Staropramen pro Česko a Slovensko řídí David Zappe
