Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Al-Káida začala vysílat zpravodajský pořad na internetu

Redakce MAM29. 9. 2005

Islamisté věrní šéfovi teroristické sítě Al-Káida Usámovi bin Ládinovi zahájili tento týden vysílání zpravodajské relace na internetu. Jejím cílem je údajně rozptýlit “lži a propagandu” hlavních mezinárodních a arabských televizních kanálů jako CNN či Al-Džazíra. Píše o tom agentura Reuters.
“Toto je zvěstování pravdy tváří v tvář celému světu,” zní motto zpravodajského týdeníku zvaného Hlas kalifátu, které rovněž obsahuje obrázek ohně spalujícího loga televizí CNN a BBC, agentury Reuters a arabských televizních stanic Al-Arabíja a Al- Džazíra.
První patnáctiminutový pořad, uvedený čtením z koránu a řevem lvů, byl věnován bin Ládinovi. Hlasatel v černé masce v něm mimo jiné blahopřál muslimům ke stažení Izraele z pásma Gazy a k ničivým následkům hurikánu Katrina ve Spojených státech.
“Je známo, že Izraelci utekli z Gazy díky hrdinskému boji mudžáhidů a že Katrina je projevem hněvu Boha na nevěřící,” řekl hlasatel, který měl při projevu u sebe pušku a výtisk koránu. V pozadí bylo vidět záběry s logem Al-Džazíry zachycující Palestince slavící v Gaze a pak palmy zmítané hurikánem v USA.
Hlasatel mimo jiné podotkl, že americký prezident George Bush byl “zcela pokořen evidentní neschopností čelit hněvu, který Bůh seslal na New Orleans, město homosexuálů”.
Součástí zpráv bylo i vyhlášení války iráckým šíitským muslimům z úst vůdce Al-Káidy v Iráku abú Músy Zarkávího ze 14. září. Pořad byl proložen také jakousi reklamou, která představovala film Totální džihád režiséra Mousslima Mouwaheeda. Reklama byla v angličtině, což naznačuje, že cílovou diváckou skupinou by mohli být muslimové žijící v Británii a v USA.
Název týdeníku Hlas kalifátu poukazuje na islámskou říši, která vznikla po smrti proroka Muhammada v 7. století a v době své největší slávy se prostírala od Turecka po Španělsko. Podle bin Ládina by měli muslimové tento vliv islámu obnovit.
Pokud je program skutečně z produkce Al-Káidy, znamenalo by to podle analytiků změnu přístupu Al-Káidy k užívání internetu pro šíření svých poselství a propagandy. Vysílání totiž umožňuje vyhnout se cenzuře televizí, které zpravidla zveřejňují pouze malou část z prohlášení Al-Káidy a vyhýbají se otevřeným ukázkám brutálních násilných činů.

×

ÚS: Novinář nemusí policii prozradit svůj informační zdroj

Starší článek

Hurikán připravil Bushe o ochranu před médii

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Epic PR vstoupila do Asociace Public Relations (APRA)

Novým členem APRA se stala agentura Epic PR. V současné době APRA sdružuje 19 českých i zahraničních PR agentur působících na zdejším trhu.
22. 4. 202122. 4. 2021
Lidé

Marketing společnosti Epson vede Renáta Dihlová

Společnost Epson otevřela novou pozici marketing services specialist, na kterou nastoupila Renáta Dihlová. Povede z ní marketing v Česku a na Slovensku.
22. 4. 202122. 4. 2021
Lidé

Marketing Pivovarů Staropramen pro Česko a Slovensko řídí David Zappe

Kompletní řízení marketingových aktivit přebírá po Vladimíře Formánkové. Dříve Zappe šéfoval marketingu v Heinekenu.
22. 4. 202122. 4. 2021
Newsletter

Instagram bude filtrovat zprávy podle klíčových slov a emojis

Sociální sítě v poslední době čelí stále narůstajícímu tlaku na větší dohled nad škodlivým obsahem. Proti útočným zprávám nabídne Instagram lepší filtraci…
22. 4. 202121. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dentsu spouští produkci Content Symphony, řídí ji Radim Kameník
Tescu bude v Česku šéfovat Katarína Navrátilová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více