Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Zájem o kvalitnější vína roste

Redakce MAM15. 8. 2005

Čeští spotřebitelé se podle producentů i obchodníků stále lépe orientují ve vínech a při rostoucí celkové spotřebě stoupá jejich zájem o kvalitnější moky. Domácí vinaři se tomuto trendu snaží jít vstříc a v posledních letech produkují stále více jakostních a přívlastkových vín a naopak méně vín stolních. “Žádná jiná šance není, protože pokud chceme konkurovat, tak jedině kvalitou,” řekl tajemník Svazu vinařů ČR Martin Půček.
Také podle ředitele Vinařského fondu Jaroslava Machovce udělala kvalita českých a moravských vín za poslední desetiletí velký skok. Dle dostupných údajů čeští vinaři v roce 1998 dodali na trh méně než 200 000 hektolitrů jakostních a přívlastkových vín, v roce 2003 už to bylo přes 300 000 hektolitrů. Celková domácí produkce se pohybuje kolem 500 000 hektolitrů.
Čeští konzumenti byli do roku 1989 zvyklí hlavně na cukrem doslazovaná vína, po revoluci zase dávali přednost tzv. suchým nápojům bez zbytkového cukru, až vysloveně kyselým, takže vývoj šel z extrému do extrému, řekl Tomáš Beseda z Národní banky vín. Zákazníkům bylo třeba vysvětlovat, že víno má mít harmonii mezi cukrem, alkoholem a kyselinou, což přineslo své ovoce. “Kvalita konzumentů neustále stoupá,” uvedl Beseda. Češi mají ale stále mezery ve znalostech, jak a proč tento nápoj pít a jakou vybrat láhev pro danou příležitost.
Vstup do Evropské unie přinesl odbourání celních bariér a zlevnění dovozových vín. Dovoz za rok po vstupu meziročně stoupl asi o pětinu, z jedné třetiny ho tvořily lahve, ze dvou třetin sudy. Zájem je, protože lidé chtějí ochutnat zahraniční vína, uvedl Beseda. Podle zahraničních zkušeností se dá očekávat, že se tento trend časem ustálí.
Vývoz tvoří podle Svazu vinařů jen malou část domácí produkce, z loňských 560 000 hektolitrů se vyvezlo asi 20 000 hektolitrů, hlavně na Slovensko. Cizinci přitom na česká vína reagují velmi pozitivně, hlavně u bílých oceňují jejich lehkost a pitelnost, uvedl Beseda.
Spotřeba vína v tuzemsku stoupá, během posledních sedmi let se zvedla z 1,2 na téměř 1,7 milionu hektolitrů ročně, tedy necelých 17 litrů na osobu. To je asi polovina průměru EU, takže se očekává další vzestup konzumace.

×

Carrefour popírá, že by tajně jednal s Wal-Martem

Starší článek

Úvodní díl VyVolených zhlédlo 1,2 milionu diváků

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere

Zájem o hry na vzestupu. Jak jej využít?

Tuzemská herní vývojářská studia mají za sebou rekordní rok. Za pandemie lidé hledající zábavu hrají více, jaké příležitosti to inzerentům i tvůrcům nabízí?
11. 4. 202111. 4. 2021
Média

Měření sledovanosti se musí změnit, shodují se manažeři. Domluví se? Jak?

Jak si čtenáři tištěného MAM č. 14 mohli přečíst už v úterý 6. dubna, většina oslovených televizních manažerek a manažerů očekává změny na poli…
10. 4. 202110. 4. 2021
Marketing

V marketingu se více soustředíme na značku

Nové kampani Staropramenu přezdívají v pivovarech Hrdinové. „Reprezentovat je pro nás nejvíc,“ shrnuje její koncept David Šeberle.
10. 4. 202111. 4. 2021
Marketing

Bez jasné online strategie se necháváte smýkat chaosem

Význam online aktivit pro firmy dramaticky roste a zapojení do internetového světa může být otázkou přežití. Bohužel s překotným růstem bývají spojené i…
10. 4. 20218. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R
Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více