Wal-Martu se nelíbí nadvláda Teska v Británii

29. 8. 2005 11:08

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Největší maloobchodní řetězec světa, americký Wal-Mart Stores, není spokojen s nadvládou britské společnosti Tesco na jejím domácím trhu, tedy v Británii. Šéfové Wal-Martu proto chtějí, aby úřady zahájily vyšetřování a zjistily důvody tak velkého náskoku Teska před konkurencí. Píše to britský list Sunday Times. Tesco ale interpretaci Wal-Matu odmítá.
Wal-Martu není lhostejné, jak si Tesco v Británii stojí, protože má sám na britských ostrovech obchodní zájmy. Ovládá tam řetězec Asda, který má ale podle nejnovějších informací jen 16,7 procenta trhu. Ředitel Wal-Martu Lee Scott řekl, že nadešel čas k tomu, aby se britská vláda začala zajímat o podrobnosti. Asda je se svým podílem na druhém místě za Teskem.
Výzkumná společnost TNS minulý týden uvedla, že Tesku podíl na trhu vzrostl za poslední zhruba tři měsíce na 30,5 procenta. V předchozím tříměsíčním období činil 30,4 procenta. Asda si rovněž polepšila, ale pouze z 16,6 procenta, tedy o desetinu procentního bodu.
„Když se dostanete na 30 procent a pak ještě dál, jsem si jist, že existuje bod, kde už má vláda povinnost intervenovat. Hlavně v Británii, kde je plánovací právo, které činí konkurenční prostředí obtížnějším,“ řekl šéf Wal-Martu. Tesco ale tyto výpady odmítá.
„Předchozí vyšetřování antimonopolního úřadu ukázala, že trh i Tesco fungují ve prospěch spotřebitele. Je to konkurenční trh, na němž vítězí zákazník,“ píše se ve stanovisku Teska. Podle něj jsou údaje v listě Sunday Times zkreslující a podíl 30,5 procenta se vztahuje k obchodu s potravinami. Podíl Teska na maloobchodním trhu v Británii se prý pohybuje jen kolem 13 procent.
Britský řetězec Tesco působí i v České republice. Společnost Tesco Stores vstoupila na český trh v roce 1996 a v současné době zde provozuje šest obchodních domů a 21 hypermarketů. Podnik v ČR zaměstnává téměř 8000 lidí.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.