Víc zmrzliny než loni
Prodeje zmrzliny se letos zatím pohybují nad úrovní loňska v řádu jednotek procent a trh by měl v tomto roce podle očekávání vzrůst, i když ne příliš výrazně, tvrdí společnost Unilever, výrobce zmrzlin Algida. Počasí, které hraje v odbytu stále velmi silnou roli, je prý příznivější než loni, celkově je ale sezona z tohoto pohledu spíš průměrná.
Podle dalšího z výrobců, společnosti Schöller, se první pololetí roku z hlediska vývoje trhu zmrzliny podobalo loňsku. V červenci a zatím i v srpnu odbyt negativně ovlivnilo vrtkavé počasí a patrně i zvýšený počet obyvatel cestujících na dovolenou do zahraničí. “Očekávám spíše celoroční pokles trhu zmrzliny, bohužel již druhý rok v řadě,” uvedl ředitel firmy Martin Záveský.
Hlavní zmrzlinářská sezona začala podobně jako v předešlých letech v průběhu června. “Každopádně pozorujeme méně strmý nárůst během hlavní sezony od června do srpna, a naopak mírně narůstající rozložení prodejů i do ostatních částí roku, které je typické pro většinu evropských zemí,” uvedl mluvčí Unileveru ČR Jakub Puchalský. Meziročně například roste prodej rodinných balení zmrzlin, především v hypermarketech, a to i mimo hlavní letní sezonu, dodal.
Podle Záveského se velmi proměnlivé počasí bez delších teplých období podepsalo na nezvyklém vývoji trhu, kdy nenastalo dramatické zvýšení odbytu ze dne na den, ale projevily se značné výkyvy v jednotlivých týdnech.
Chutě domácích spotřebitelů se příliš nemění, nejoblíbenějšími příchutěmi zůstávají především jahoda, vanilka a čokoláda. Podle Unileveru ale narůstá zájem experimentovat a zkoušet i nové, často exotické příchutě. Projevuje se také větší zájem spotřebitelů o nutriční obsah výrobků a orientace na zmrzliny, jejichž nutriční hodnoty lépe odpovídají zdravému životnímu stylu. Jde například o zvyšování obsahu ovoce a mléka, vylučování syntetických barviv a snižování tuků. Schöller zase zaznamenal zvýšený zájem o osvěžující ovocné více vodové zmrzliny.
Na trhu se také podle Záveského objevuje mnoho různých nových prodejních zařízení, mrazáků, zpravidla s cílem zvýšit vizuální atraktivitu prodeje.
Podle žebříčku, který sestavila společnost AC Nilsen, je celkovou jedničkou na tuzemském trhu s 18procentním podílem Algida od Unileveru a dvojkou pak s deseti procenty Schöller, patřící pod Nestlé. Mezi další konkurenty patří například značky Prima či Nanuk. Roční obrat českého trhu se zmrzlinou lze odhadovat asi na pět až šest miliard korun.
Podobné zprávy

Další odchod z Dentsu. Vedení skupiny opouští Lenka Auerová

Konference Digimedia se přesouvá na září

Agresivitu za volantem pomůže odnaučit série videí s komikem Tigranem Hovakimyanem
