Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Víc zmrzliny než loni

Redakce MAM11. 8. 2005

Prodeje zmrzliny se letos zatím pohybují nad úrovní loňska v řádu jednotek procent a trh by měl v tomto roce podle očekávání vzrůst, i když ne příliš výrazně, tvrdí společnost Unilever, výrobce zmrzlin Algida. Počasí, které hraje v odbytu stále velmi silnou roli, je prý příznivější než loni, celkově je ale sezona z tohoto pohledu spíš průměrná.
Podle dalšího z výrobců, společnosti Schöller, se první pololetí roku z hlediska vývoje trhu zmrzliny podobalo loňsku. V červenci a zatím i v srpnu odbyt negativně ovlivnilo vrtkavé počasí a patrně i zvýšený počet obyvatel cestujících na dovolenou do zahraničí. “Očekávám spíše celoroční pokles trhu zmrzliny, bohužel již druhý rok v řadě,” uvedl ředitel firmy Martin Záveský.
Hlavní zmrzlinářská sezona začala podobně jako v předešlých letech v průběhu června. “Každopádně pozorujeme méně strmý nárůst během hlavní sezony od června do srpna, a naopak mírně narůstající rozložení prodejů i do ostatních částí roku, které je typické pro většinu evropských zemí,” uvedl mluvčí Unileveru ČR Jakub Puchalský. Meziročně například roste prodej rodinných balení zmrzlin, především v hypermarketech, a to i mimo hlavní letní sezonu, dodal.
Podle Záveského se velmi proměnlivé počasí bez delších teplých období podepsalo na nezvyklém vývoji trhu, kdy nenastalo dramatické zvýšení odbytu ze dne na den, ale projevily se značné výkyvy v jednotlivých týdnech.
Chutě domácích spotřebitelů se příliš nemění, nejoblíbenějšími příchutěmi zůstávají především jahoda, vanilka a čokoláda. Podle Unileveru ale narůstá zájem experimentovat a zkoušet i nové, často exotické příchutě. Projevuje se také větší zájem spotřebitelů o nutriční obsah výrobků a orientace na zmrzliny, jejichž nutriční hodnoty lépe odpovídají zdravému životnímu stylu. Jde například o zvyšování obsahu ovoce a mléka, vylučování syntetických barviv a snižování tuků. Schöller zase zaznamenal zvýšený zájem o osvěžující ovocné více vodové zmrzliny.
Na trhu se také podle Záveského objevuje mnoho různých nových prodejních zařízení, mrazáků, zpravidla s cílem zvýšit vizuální atraktivitu prodeje.
Podle žebříčku, který sestavila společnost AC Nilsen, je celkovou jedničkou na tuzemském trhu s 18procentním podílem Algida od Unileveru a dvojkou pak s deseti procenty Schöller, patřící pod Nestlé. Mezi další konkurenty patří například značky Prima či Nanuk. Roční obrat českého trhu se zmrzlinou lze odhadovat asi na pět až šest miliard korun.

×

ČRo 1 – Radiožurnál vysílá v Chorvatsku na celém pobřeží Jadranu

Starší článek

Marketink a hvězdy táhnou milióny diváků

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé
Foto: Dentsu

Další odchod z Dentsu. Vedení skupiny opouští Lenka Auerová

Krátce poté, co se z agentury Adexpres rozhodl odejít její zakladatel a managing director Jan Galgonek, opouští agenturu rovněž její provozní ředitelka…
13. 4. 202113. 4. 2021
Média

Konference Digimedia se přesouvá na září

Kvůli pandemii a prodlevě v očkování se konference o rozhlasové a televizní digitalizaci a mobilní komunikaci posouvá z 10. června na 22. září.
12. 4. 202112. 4. 2021
Marketing

Agresivitu za volantem pomůže odnaučit série videí s komikem Tigranem Hovakimyanem

Mladí řidiči jsou na silnicích až 2,5 krát rizikovější. Každý pátý majitel auta ve věku 18 let způsobí nehodu. V kampani proti agresivitě za volantem proto…
12. 4. 202112. 4. 2021
Marketing

Nestlé představuje přírodní kakao v kampani od MSL

Online komunikace zaměřená na tradiční i přírodní kakao poběží až do letošních Vánoc. Probíhá na Instagramu a blogu influencerky Markéty Marešové.
12. 4. 202112. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Michaela Lelková vede brand marketing Zoot. Do e-shopu přišla z Ikea ČR
Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více