Velcí prodejci elektrozboží chtějí prodávat i přes internet
Zahájit prodej na webových stránkách se nyní chystají dva přední prodejci elektra, společnosti ElectroWorld a Datart, jak napsala Mladá fronta Dnes. “Internetový obchod je další možnost, jako zvyšovat obrat,” citovala MfD šéfa ElectroWorldu pro střední Evropu Milana Růžičku. Zda firma spustí stránky ještě letos, však Růžička nechce sdělit. Podobnou cestu si ale zvolil i majitel ElectroWorldu, britská firma Dixons. Ta chce během pěti let prodávat na internetu elektroniku za miliardu liber, což je šestinásobek dnešního obratu.
Podobné plány má i největší konkurent ElectroWorldu, společnost Datart. “Internetový obchod chystáme už dlouho a chceme to zvládnout ještě letos, pokud se nic nestane,” řekl šéf firmy Pavel Sláma.
V Česku se podle odhadu společnosti Gfk realizuje přes internet osm až deset procent nákupů elektroniky. Nejvíce se takto prodávají digitální fotoaparáty a velké zboží, jako jsou ledničky a pračky.
Výhodou nákupu přes internet jsou většinou nižší ceny a pohodlné zařízení všeho od stolu. Například DVD přehrávače jsou až o několik stovek levnější a u dražšího zboží, jako třeba ledniček, lze ušetřit jeden až dva tisíce korun.
Podobné zprávy

DATA: Letáky jsou zpět. A nabobtnaly
