Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

V USA a Kanadě roste zájem o cesty do Česka

Redakce MAM11. 8. 2005

Česká republika se stává stále vyhledávanějším cílem cest amerických a kanadských turistů. Podle zprávy European Travel Comission, o níž informovala mediální agentura GCI, a zjištění Českého statistického úřadu zaznamenalo Česko loni mimořádný meziroční nárůst jak v počtu příjezdů turistů z USA, tak i počtu přenocování.
Počet příjezdů amerických turistů vzrostl meziročně o více než 32 procent, počet přenocování byl vyšší zhruba o čtvrtinu. Ve srovnání s evropským průměrem či výsledky okolních zemí je tento nárůst dvojnásobný. Evropské statistiky podle GCI uvádějí v průměru 16procentní nárůst v počtu příjezdů a 11procentní v počtu přenocování.
Ještě pozitivnější vývoj vykazuje podle ČSÚ příjezdová turistika z Kanady. Počet příjezdů z této země loni vzrostl o více než 50 procent. I přesto však do České republiky míří stále méně severoamerických turistů než do Maďarska nebo Rakouska.
V České republice tvoří američtí turisté šestou nejpočetnější skupinu s podílem 4,8 procenta podle počtu příjezdů. V roce 2004 jich přicestovalo více než 350.000. Služeb hromadných ubytovacích zařízení jich využilo 82 procent. V Česku utratili v průměru 103 dolarů na osobu a den. O téměř 20 procent tak předstihují Italy, kteří v ČR utratí v průměru 86 dolarů. Američané utratí také o 35 procent více než Němci, kteří utratí 76 dolarů za den, ale tvoří nejpočetnější skupinu zahraničních návštěvníků v ČR. Američané v České republice stráví průměrně necelé čtyři dny.
Kanadští turisté se v Česku co do početnosti řadí až do druhé desítky. Loni zaujali 17. místo, když jich přicestovalo přes 47 000. Statistika počtu přenocování vykazuje nárůst o 43 procent. V průměru kanadští turisté v ČR stráví podobně jako Američané necelé čtyři dny a utratí 92 USD na noc a den.
Jak američtí, tak kanadští turisté stále více upřednostňují individuální turistiku na úkor skupinové. “Otázka bezpečnosti a jistoty je pro ně důležitým tématem, avšak v mnoha případech ji zastiňuje snaha získat co nejlepší hodnotu za vynaložené prostředky,” uvádí GCI.
Zatímco Kanaďané daleko víc preferují poznávací turistiku a jejich cesty jsou motivovány zájmem o kulturu, historii, hudbu či umění, podle statistik je nejoblíbenější činností Američanů nakupování a návštěvy restaurací. Frekvencí často převyšují i četnost návštěvy památek.

×

Markíza nominována na cenu Emmy

Starší článek

ČRo 1 – Radiožurnál vysílá v Chorvatsku na celém pobřeží Jadranu

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere

Zájem o hry na vzestupu. Jak jej využít?

Tuzemská herní vývojářská studia mají za sebou rekordní rok. Za pandemie lidé hledající zábavu hrají více, jaké příležitosti to inzerentům i tvůrcům nabízí?
11. 4. 202111. 4. 2021
Média

Měření sledovanosti se musí změnit, shodují se manažeři. Domluví se? Jak?

Jak si čtenáři tištěného MAM č. 14 mohli přečíst už v úterý 6. dubna, většina oslovených televizních manažerek a manažerů očekává změny na poli…
10. 4. 202110. 4. 2021
Marketing

V marketingu se více soustředíme na značku

Nové kampani Staropramenu přezdívají v pivovarech Hrdinové. „Reprezentovat je pro nás nejvíc,“ shrnuje její koncept David Šeberle.
10. 4. 202111. 4. 2021
Marketing

Bez jasné online strategie se necháváte smýkat chaosem

Význam online aktivit pro firmy dramaticky roste a zapojení do internetového světa může být otázkou přežití. Bohužel s překotným růstem bývají spojené i…
10. 4. 20218. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R
Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více