Česká republika se stává stále vyhledávanějším cílem cest amerických a kanadských turistů. Podle zprávy European Travel Comission, o níž informovala mediální agentura GCI, a zjištění Českého statistického úřadu zaznamenalo Česko loni mimořádný meziroční nárůst jak v počtu příjezdů turistů z USA, tak i počtu přenocování.
Počet příjezdů amerických turistů vzrostl meziročně o více než 32 procent, počet přenocování byl vyšší zhruba o čtvrtinu. Ve srovnání s evropským průměrem či výsledky okolních zemí je tento nárůst dvojnásobný. Evropské statistiky podle GCI uvádějí v průměru 16procentní nárůst v počtu příjezdů a 11procentní v počtu přenocování.
Ještě pozitivnější vývoj vykazuje podle ČSÚ příjezdová turistika z Kanady. Počet příjezdů z této země loni vzrostl o více než 50 procent. I přesto však do České republiky míří stále méně severoamerických turistů než do Maďarska nebo Rakouska.
V České republice tvoří američtí turisté šestou nejpočetnější skupinu s podílem 4,8 procenta podle počtu příjezdů. V roce 2004 jich přicestovalo více než 350.000. Služeb hromadných ubytovacích zařízení jich využilo 82 procent. V Česku utratili v průměru 103 dolarů na osobu a den. O téměř 20 procent tak předstihují Italy, kteří v ČR utratí v průměru 86 dolarů. Američané utratí také o 35 procent více než Němci, kteří utratí 76 dolarů za den, ale tvoří nejpočetnější skupinu zahraničních návštěvníků v ČR. Američané v České republice stráví průměrně necelé čtyři dny.
Kanadští turisté se v Česku co do početnosti řadí až do druhé desítky. Loni zaujali 17. místo, když jich přicestovalo přes 47 000. Statistika počtu přenocování vykazuje nárůst o 43 procent. V průměru kanadští turisté v ČR stráví podobně jako Američané necelé čtyři dny a utratí 92 USD na noc a den.
Jak američtí, tak kanadští turisté stále více upřednostňují individuální turistiku na úkor skupinové. „Otázka bezpečnosti a jistoty je pro ně důležitým tématem, avšak v mnoha případech ji zastiňuje snaha získat co nejlepší hodnotu za vynaložené prostředky,“ uvádí GCI.
Zatímco Kanaďané daleko víc preferují poznávací turistiku a jejich cesty jsou motivovány zájmem o kulturu, historii, hudbu či umění, podle statistik je nejoblíbenější činností Američanů nakupování a návštěvy restaurací. Frekvencí často převyšují i četnost návštěvy památek.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).