Turisté přijíždí poznávat a odpočívat

23. 8. 2005 08:08

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Turisté ze sousedních zemí jezdí nejčastěji do Česka odpočívat a poznávat. Hodně jich přijíždí také ke známým a příbuzným, na služební cesty a kulturní nebo sportovní akce. Naopak málo cizinců do České republiky cestuje na aktivní dovolenou. Vyplývá to z průzkumu, který mezi 8000 Rakušany, Němci, Poláky a Slováky prováděla vládní agentura CzechTourism. Výsledky zveřejnilo ministerstvo pro místní rozvoj.
Cizinci vnímají Českou republiku jako bezpečnou zemi s bohatou historií. Již méně příznivou zprávou je, že turisté na Česko nahlížejí poměrně konzervativně, tedy jako na pobytovou zemi, jež není příliš lákavá pro turisty, kteří cestují za aktivní dovolenou, řekl ministr pro místní rozvoj Radko Martínek. Zde je podle něho prostor pro lepší propagaci.
Loni Česko podle statistik a odhadů CzechTourismu navštívilo asi osm milionů cizinců, meziročně jich přijelo o 19 procent více. Z nich téměř dva miliony tvořili Němci, 800 000 Slováci, 400 000 Poláci a necelých 300 000 Rakušané. Podle Martínka jsou to poměrně pozitivní výsledky – žádná jiná země EU totiž nezaregistrovala tak vysoký meziroční nárůst počtu příjezdů cizinců. Letos MMR očekává, že se růst zpomalí na deset procent.
Téměř ze všech sousedních zemí počet turistů narůstá. Němců například loni přijelo o 9,1 procenta, Slováků o 5,6 procenta a Rakušanů dokonce o 11,2 procenta více. Naopak Poláků přicestovalo o 12,8 procenta méně. V Polsku proto běžela reklamní kampaň, která zvala Poláky k návštěvě Česka. CzechTourism na ni má podle ředitele Rostislava Vondrušky pozitivní ohlasy a očekává, že již příští rok na jaře začne počet polských turistů v ČR opět růst.
Reklamní kampaň se vysílala také v Rakousku, příští rok se chystá v Německu. O reklamě na Slovensku zatím CzechTourism neuvažuje. Zaměří se spíše na komunikaci s cestovními kancelářemi a veletrhy.
Hosté z okolních zemí přijíždějí na dovolenou do ČR zhruba na 11 až 13 dní, Němci někdy až na třítýdenní pobyty. Dopravují se hlavně soukromými auty, autobusová doprava je na ústupu. Němci i Rakušané vynaloží velkou část peněz na svou českou dovolenou již doma. Kupují totiž pobyty all inclusive (vše v ceně), a na místě tak utratí méně. Česko je u Němců sedmým nejčastějším cílem dovolené, u Rakušanů osmým, u Slováků pátým a u Poláků dokonce prvním.
Z osmi tisíc respondentů jen méně než procento odpovědělo, že Česko nikdy nenavštívilo. Hlavním důvodem, proč tak neučinili, bylo málo informací o Česku a vysoká kriminalita.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.