Televize jásají: chystá se „nový Sex ve městě“

29. 8. 2005 00:08

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Americkou a potažmo i celosvětovou televizní scénou zahýbala na konci minulého týdne překvapivá zpráva. Candace Bushnellová, autorka veleúspěšného amerického televizního seriálu Sex ve městě, který si všude po světě včetně Česka našel milióny fanoušků a loni šestou sérií skončil, oznámila, že připravuje nový televizní projekt.


Zatímco Sex ve městě vznikl v roce 1998 na základě jejích pravidelných novinových sloupků, chystaná série má být adaptací knižního bestselleru Bushnellové nazvaného Lipstick Jungle (Džungle rtěnek). Základní motiv tohoto románu je přitom s populárním seriálem Sex ve městě téměř totožný. Děj se opět odehrává v módních čtvrtích současného New Yorku, hrdinkami jsou tentokrát tři úspěšné svobodné ženy.


Není divu, že se o televizní práva nyní strhl mezi producenty lítý boj. „Zájem projevilo hned několik amerických televizních společností,“ potvrdila Bushnellová zpravodajskému serveru BBC News. „Zájem je značný, nabídek je hodně. Konečné rozhodnutí tak padne během následujících několika týdnů,“ dodala Bushnellová.


Nadšení producentů je pochopitelné: Bushnellová, americká novinářka a spisovatelka, se stala jednou z nejvýnosnějších televizních „značek“ přelomu tisíciletí. Sex ve městě, série o čtyřech svobodných Newyorčankách hledajících v reálných kulisách současného Manhattanu ideální vztah, se stal kultem nejen pro diváky, ale zejména pro obchodníky. Úspěch měl také u kritiky. Během šesti sezón vysílání získal Sex ve městě osm prestižních Zlatých glóbů a šest cen Emmy.


Nejen díky rekordní sledovanosti a s ní spojenými vysokými příjmy za prodaný reklamní čas (jednotlivé epizody sledovalo jen v USA každý týden přes deset miliónů diváků), ale zejména díky úspěšnému product placementu vynesl Sex ve městě během šesti úspěšných let svého vysílání produkční stanici HBO obří zisky.


Pravidelné umisťování skutečně existujících výrobků do děje příběhu Carrie Bradshawové a jejích přítelkyň se stalo marketinkovým fenoménem, který později začaly napodobovat i další společnosti.


Pouze spolupráce se slavnými módními značkami, jejichž oblečení či obuv si hlavní hrdinky v seriálu oblíbily, vynesla podle odborníku během několika sezón vysílání producentům zisky v řádech miliónů dolarů.


Zpočátku revoluční strategie se navíc ukázala být oboustranně výhodným obchodním tahem: Sex ve městě dokázal celosvětově proslavit prestižní, ale do té doby méně známé značky (například luxusní obuvní značka Manolo Blahnik se díky seriálu stala ve světě doslova módní posedlostí, podobně jako oděvní Prada či DKNY). Díky zasazení děje do reálného času i prostoru se tak seriál stal jednou obří účinnou reklamou na všechen dostupný luxus současnosti.


Stejně bude podle všeho fungovat i nový televizní projekt na motivy Bushnellové. Je víc než pravděpodobné, že úspěšný model spolupráce budou chtít inzerenti a zadavatelé product placementu v případě chystaného seriálu Lipstic Jungle znovu využít.


Vybízí k tomu i samotná prvotní zápletka: tři ústřední hrdinky „Džungle rtěnek“ pracují v marketinkově atraktivních branžích filmového, mediálního a módního průmyslu. Které herečky ústřední trojici ztělesní, zatím podle BBC News není jasné.


Hospodářské noviny, 29.8.2005, autor: Irena Zemanová

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.