Reklamní průmysl spouští velké kampaně

26. 8. 2005 00:08

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Když něco, tak Allegro, říká tržiště v mezinárodní kampani od DDB Warszawa

Nový mezinárodní komunikační koncept spouští online tržiště Allegro, reaguje na rostoucí poptávku po větší personalizaci.

Reklama
SDG

Módní kreace pro podzim a zimu, nové řady kosmetických přípravků, inovované modely automobilů či výrobky určené dětem. To vše je třeba s nadcházejícím zářím propagovat. Přibylo tak inzerátů v magazínech, které nyní na stánky vrhají jedny z nejtlustších čísel.
„Modelky titulních stran přibrat nesmějí, ale módní magazíny pěkně ztloustly,“ komentuje boom inzerátů v lifestylových časopisech server New York Times.
Začátek podzimu je pro reklamní průmysl pravidelně nejrušnějším obdobím roku. Společnosti napříč všemi odvětvími zahajují nové reklamní kampaně. Mění se totiž roční období a s ním móda.
Také automobilky pravidelně od prvního října představují nové modely a se začátkem školního roku je dobré reklamou „zaútočit“ i na dětského zákazníka.
„Máme skvělý rok. Snad to nezakřiknu, ale je vidět, že reklamní průmysl se dostal z krize,“ libuje si Thomas A. Florio, vydavatel magazínu Vogue, který patří ke společnosti Condé Nast Publications. Aktuální americké vydání Vogue čítá 691 inzertních stran, což je nový rekord. Vloni to bylo 651 stran.
Inzeráty nyní firmy zadávají i do časopisů, kde běžně neinzerují. Například v populárně vědeckém magazínu Popular Mechanics se v zářijovém čísle objevily reklamy na produkty Levi’s či Wrangler, firem Levi Strauss a Vanity Fair.
Velké reklamní kampaně, zvláště módních a kosmetických firem, dávají vydělat nejen reklamním agenturám, ale také hvězdám šoubyznysu či sportu, které se stanou tvářemi značky. A nejde o žádné malé sumy.
Například letošní novou hvězdou společnosti Gap se stala zpěvačka Michelle Williamsová. Vystřídala tak herečku Sarah Jessiku Parkerovou ze seriálu Sex ve městě a vydělá si za roční propagaci oblečení Gap 1,5 miliónu dolarů. Herečka Uma Thurmanová je zase první, kdo si uhájil místo v kampani Louis Vuitton. O hodnotě kontraktu firma i její hvězda mlčí, v reklamních kruzích se ale hovoří o 20 miliónech dolarů za jediný rok. Před Thurmanovou si takto „přivydělala“ Jennifer Lopezová.
Někteří se ale už nyní obávají o příští sezónu. „Letošní číslo nemělo s inzercí žádný problém, máme bezmála 250 inzertních stran, ale také jsme slavili 40. výročí. V poslední době se už vývoj inzertní aktivity firem nedá předpovídat,“ cituje server nytimes Esther Lauferovou, která je zodpovědná za inzerci v Cosmopolitanu, jejž vydává Hearst Corp.

Hospodářské noviny, 26.8.2005, autor: Adam Junek

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bude i český sport bez odpadu?

Bude i český sport bez odpadu?

Ty největší sportovní kluby už podléhají povinnému nefinančnímu reportingu, za pár let se to bude týkat i těch menších. Český sport témata ESG zatím spíš míjel. To se ale začíná měnit.