Z kulturních zařízení navštěvují Pražané nejčastěji kina, která vedou před divadlem a prohlídkami památek, muzeí a galerií. Za vstupenky vydají Pražané měsíčně v průměru přes 400 korun. Vyplývá to z průzkumu agentury STEM pro pražský magistrát, který ČTK poskytl ředitel odboru kultury a památkové péče Jan Kněžínek.
Většina obyvatel se nespokojí jen se zhlédnutím pořadu nebo s prohlídkou kulturního zařízení, obvykle je spojí s procházkou nebo posezením v restauraci.
Do kina chodí podle průzkumu nejméně jednou za měsíc zhruba třetina obyvatel metropole, téměř pětina zamíří do divadla. Zhruba každý desátý Pražan navštíví aspoň jednou za měsíc některou z historických budov, stejné je to v případě koncertů. O něco méně lidí zamíří do muzeí a galerií.
Většina Pražanů, konkrétně tři čtvrtiny, dává při návštěvách kulturních představení a zařízení přednost víkendům před všedními dny. Důvodem je především to, že o víkendu mají na kulturu více času a klidu a mohou jít s lidmi, kteří nemají přes týden čas, zjistil průzkum. Zhruba sedm obyvatel z deseti většinou spojí kulturní zážitek s procházkou nebo návštěvou restaurace.
V souvislosti s kulturou vydají lidé mnohem více peněz, než je jen nákup vstupenek, upozorňuje průzkum. Celková částka činí v průměru více než 1300 korun měsíčně a zahrnuje třeba výdaje na nákup oblečení, na holiče, útratu v restauraci a náklady na dopravu. Investice do kultury z veřejných zdrojů tedy zjevně mají nepřímý ekonomický přínos, dodává průzkum.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?