Paroubek kvůli své ženě žaluje noviny

24. 8. 2005 08:08

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Premiér Jiří Paroubek zažaloval Večerník Praha kvůli článkům, v nichž se tento deník podle předsedy vlády velmi nevybíravě dotkl jeho manželky Zuzany. Žalobu podle mluvčí vlády Lucie Orgoníkové podal minulý měsíc. Zástupce šéfredaktora Josef Škvor řekl, že list zatím o podané žalobě nemá informace. Večerník Praha zveřejnil na jaře, v době tradičního pálení čarodějnic, fotografii z fotbalového utkání. Na snímku byl zachycen transparent s nápisem „Paroubku, dnes ji můžeš upálit“. „Aby méně bystrý čtenář nepochyboval, o koho se jedná, Večerník Praha doplnil, že tou čarodějnicí se myslí má žena. Nevzpomínám si, že by se po listopadu 1989 objevily takové výrony nenávisti vůči manželce politika. Nota bene ženě, která vůbec nemá politické ambice,“ zastal se premiér své ženy v článku, který otiskl deník Právo.
Večerník Praha podle něj v tomto případě překročil hranici slušnosti a etiky. Avizoval tehdy, že svou rodinu je připraven bránit i právní cestou. „Jsem si vědom toho, že je to politicky netaktické, ale jsou věci, alespoň pro mne, důležitější než politické války,“ napsal Paroubek.
Po dubnovém nástupu Paroubka do premiérského křesla se jeho žena, která byla učitelkou francouzštiny, snažila zůstat v ústraní. Ovšem poté, co se o její život i zjev začala zajímat média, se rozhodla výrazně změnit svou image. Svěřila se do péče vizážisty a kadeřníka, u známého fotografa Jakuba Ludvíka si nechala vytvořit sérii reprezentativních snímků.

HN, čtk, 24.8.2005

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.