Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

“Panák” vytlačují koktejly

Redakce MAM30. 8. 2005

Spotřeba tvrdého alkoholu v Česku klesá a loni se pohybovala kolem 91 milionů litrů proti 109 milionům litrů v roce 2000, vyplývá z údajů International Wine and Spirit Record (IWSR). Podle odborníků je to výsledek řady vlivů, mezi něž patří změna životního stylu, rostoucí motorismus ale také zvyšující se obliba vína či koktejlů.
V tuzemské spotřebě loni vodka předstihla do té doby dominující hořké lihoviny a aperitivy, následovaly likéry a rum. Češi se ale spíš odklání od 40procentních lihovin a roste zájem o slabší nápoje, například s obsahem alkoholu kolem 20 až 22 procent, řekl vydavatel časopisu BarLife Martin Kraut. Asi čtyři pětiny tvrdého alkoholu domácí spotřebitelé koupí v obchodech, jen pětinu vypijí v restauracích, barech a hospodách.
Klesá přitom obliba klasického “panáku”, který je z barových pultů vytlačován míchanými nápoji a koktejly. Nejpopulárnější je stále klasika, jako je rum s colou či fernet s tonikem, mezi koktejly je zatím bezkonkurenční stálicí Mojito.
Asi 16 procent tvrdého alkoholu je z dovozu, v hospodách a barech je jeho podíl asi 40 procentní. Navzdory poklesu českého trhu s lihovinami se například podle společnosti Brown-Forman v tuzemsku daří prémiovým značkám alkoholu. Za poslední dva roky prodeje klíčových značek Brown-Forman na domácím trhu, mezi něž patří třeba Jack Daniel’s, Finlandia vodka, Bacardi, Martini nebo Grant’s, rostly až o desítky procent. “Obecně se dá říci, že lidé pijí méně, ale kvalitní značkové produkty,” uvedla společnost.
Z okolních zemí se podobný trend poklesu spotřeby lihovin jako v Česku projevuje třeba na Slovensku a v Maďarsku, naopak v Polsku trh poslední dva roky stoupl, absolutně tam dominuje vodka. Celosvětově trhy s tvrdým alkoholem podle Krauta rostou, z nejprodávanějších deseti značek jen jediná zaznamenává pokles.

×

VÍTKOVICE HOLDING vydává firemní zpravodaj v polštině

Starší článek

Televizní a rozhlasové poplatky definitivně vzrostou

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Pxhere.com

Měření sledovanosti se musí změnit, shodují se manažeři. Domluví se? Jak?

Jak si čtenáři tištěného MAM č. 14 mohli přečíst už v úterý 6. dubna, většina oslovených televizních manažerek a manažerů očekává změny na poli…
10. 4. 202110. 4. 2021
Marketing

V marketingu se více soustředíme na značku

Nové kampani Staropramenu přezdívají v pivovarech Hrdinové. „Reprezentovat je pro nás nejvíc,“ shrnuje její koncept David Šeberle.
10. 4. 202110. 4. 2021
Marketing

Bez jasné online strategie se necháváte smýkat chaosem

Význam online aktivit pro firmy dramaticky roste a zapojení do internetového světa může být otázkou přežití. Bohužel s překotným růstem bývají spojené i…
10. 4. 20218. 4. 2021
Média

Etickou komisi Českého rozhlasu doplnili čtyři noví členové

Ve čtvrtek 8. dubna 2021 se na pozvání generálního ředitele Českého rozhlasu Reného Zavorala sešla Etická komise Českého rozhlasu doplněná o nové členy:…
9. 4. 20219. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R
Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více