Čistý zisk společnosti Comcast Corp., největšího provozovatele kabelových televizí ve Spojených státech, vzrostl ve druhém čtvrtletí o 64 procent na 430 milionů dolarů. O růst se zasloužily především nové digitální videoprodukty, jak sdělila firma. Tržby Comcast stouply o 10,5 procenta na 5,6 miliardy dolarů. Výsledky překonaly odhady finančních trhů, a akcie firmy tak vzrostly o 2,5 procenta.
Investory potěšil i údaj, podle něhož se počet uživatelů nových služeb digitálního videa za čtvrtletí zvýšil o 284 tiísc. To bylo zhruba o 100 tisíc více, než čekali analytici. Naproti tomu se mírně zpomalilo nabírání nových uživatelů vysokorychlostního přístupu na internet na 297 tisíc ze 327 tisíc o rok dříve.
Motorem růstu počtu nových uživatelů digitálních videoslužeb bylo pořizování digitálních rekordérů a produktů s vysokým rozlišením. Počet uživatelů základních videoslužeb však klesl o 77 tisíc, a Comcast tak měl na konci čtvrtletí 21,4 milionu těchto zákazníků.
Kabeloví operátoři v USA se nyní snaží konkurovat telefonním společnostem, expandujícím na jejich pole, nabídkou digitálních telefonních služeb. Comcast zde zatím velký průlom nezaznamenal, firma však plánuje rozjet tuto službu naplno ve druhém pololetí tohoto roku.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).