Mobilní telefony možná budou lidi svolávat i na reklamní akce

8. 8. 2005 08:08

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

TV Nova je průkopníkem nových trendů

TV Nova mění přístup k audiovizuální produkci. Zelené natáčení se stává standardem přinášejícím ekologické inovace.

Reklama
SDG

Svolávaní demonstrací přes mobilní telefony, využívaní internetových stránek a deníčků už brzy přestane být pouhou doménou alternativních hnutí. Stále častěji se stávají i způsobem politických a reklamních kampaní. „Digitální technologie jsou dnes naprosto běžnou součástí života a svou pouhou existencí tohle všechno umožňují,“ řekl šéfredaktor časopisu Inside Petr Koubský.
Už několik hodin po sobotním policejním zásahu proti technoparty CzechTek vznikla internetová stránka www.policejnistat.cz. Po pár dnech své existence má podle odborníků úctyhodnou návštěvnost – přes 55.000 lidí si na ní do dnešního poledne přišlo pro informace o demonstracích a sobotním policejním zásahu. Autoři stránek přidávají odkazy na stovky fotografií a desítky videozáznamů z policejní akce. Zájemci mohou číst i svědectví a názory účastníků technoparty na jejich osobních internetových denících, takzvaných weblozích.
Psaní takových deníčků je jednoduchou záležitostí a publikovat text i fotografie je podle Koubského velice snadné. Vznikají tak aktuální alternativní zdroje informací. Komunita bloggerů je ale zároveň velice lehce manipulovatelná. „Bloggeři jsou normální lidé bez přímého přístupu k nějakým privilegovaným informacím a mohou se stát cíleným předmětem manipulací jak už marketingových, tak i politických,“ řekl Koubský.
K rychlé komunikaci dnes slouží především mobilní telefony. Antiglobalisté je poprvé využili v roce 1999 při organizovaní demonstrací při zasedání Světové obchodních organizace v americkém Seatlu. Přes krátké textové zprávy a internet byly například svolány i spontánní demonstrace po teroristických útocích v Madridu v březnu 2004.
Krátké textové zprávy využívají i organizátoři uměleckých happeningů a stále častěji i reklamních kampaní. V červenci americká automobilka Ford na poslední chvíli svolávala touto cestou účastníky koncertů, na kterých propagovala svůj nový motor. Majitelé mobilních telefonů s fotoaparáty pak mohli své snímky publikovat na speciální internetové stránce.
Komerční využití hudebních akcí podobných CzechTeku je ale podle Jiřího Sklenáře, který studoval obor hudební průmysl na newyorské univerzitě, zatím sporné. „Strategie CzechTeku by se se spoustou výhrad dala možná využít. Podle mých propočtů a pokud by vše fungovalo, mohla by se podobná akce sama zaplatit,“ řekl ČTK Sklenář. CzechTek podle něj rozhodně není klasický komerční produkt, který by se musel nějak sám propagovat. Lidé prostě vědí, že na něj chtějí přijet a sami si o něm informace aktivně vyhledávají.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Vítězné konfety se po roce opět snášejí na hlavy zástupců McCann Prague. Ti podruhé za sebou ovládli hlavní kategorii soutěže Agentura roku a celkem si ze slavnostního večera odnášejí šest trofejí. Nezávislou agenturou je Boomerang Communication, Nejlepším marketérem Kateřina Harris z řetězce Albert.

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.