Mobil už má každý druhý teenager

31. 8. 2005 08:08

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Počet mladých uživatelů mobilních telefonů roste. Vlastní telefon má v současnosti téměř každé druhé dítě či -náctiletý. Vyplývá to z údajů tuzemských operátorů. Počet uživatelů v této kategorii se podle mluvčího Eurotelu Pavla Kaidla proti loňsku zvýšil zhruba o tři procenta. „Dynamika růstu u dětí školního věku je mnohem vyšší než u teenagerů, kde je již penetrace na velmi vysoké úrovni,“ dodal.
Podle průzkumu Oskara každý -náctiletý měsíčně provolá v průměru 555 korun. Dvě třetiny z nich přitom nejčastěji volají přátelům a čtvrtina partnerům. Nejoblíbenější značkou jsou telefony Nokia a Siemens shodně s třetinovým podílem. Více než polovina mladých nosí svůj mobil v kapse u kalhot a naprostá většina nesnáší obaly na telefony.
Mladí Češi podle Jiřího Hájka z T-Mobile utratí za mobilní technologie kolem 17 procent svého disponibilního příjmu, což je nejvíce v Evropě a řadí to ČR na pátou příčku na světě. Neplatí přitom jen za volání, ale jsou velmi otevření používání nových technologií, dodal.
Přestože operátoři považují mladé lidi školního věku za jednu z nejperspektivnějších cílových skupin, na začátek roku pro ně nepřipravili žádnou významnou novou nabídku. Eurotel i T- Mobile budou dále nabízet své zvýhodněné studentské tarify. Například Eurotel bude ke studentskému programu Pohoda navíc nabízet do konce října 100 SMS měsíčně zdarma po dobu dalšího půl roku.
Podle mluvčí Oskara Zuzany Doležalové se stále více rodičů rozhoduje koupit dětem telefon již v první třídě. Hlavním důvodem je mít ratolest stále nablízku. Telefon by podle něj měl být cenově dostupný respektive odolný, s jednoduchým a přehledným ovládáním menu a měl by podporovat volbu čísel. Jako vhodné startovní telefony Oskar doporučuje například Siemens A57, Nokii 2600 nebo SonyEricsson T105.
V pololetí měli všichni tři mobilní operátoři 10,8 milionu aktivních mobilních čísel. Na pozici jedničky se poprvé vyhoupl T-Mobile se 4,46 milionu zákazníků. Eurotel měl 4,42 milionu a Oskar 1,95 milionu klientů.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.