Městský mobiliář asi dozná změn

24. 8. 2005 08:08

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Puma s Fotbalovou asociací České republiky představily nové dresy

Puma ve spolupráci s Fotbalovou asociací České republiky slavnostně představila dresy národního týmu pro nadcházející 2 období, ve kterých si mimo jiné reprezentanti zahrají letošní Euro.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Praha bude usilovat o úpravu smlouvy ze společností JC Decaux provozující městský mobiliář tak, aby byla pro město finančně výhodnější. Vedení města se k tomuto kroku rozhodlo na základě posudku firmy Deloitte Czech Republic, který hodnotí potenciál reklamního trhu na městském mobiliáři. Závěry analýzy trhu v úterý Rada hlavního města Prahy na svém 27. letošním zasedání vzala na vědomí a spolu s dalšími podklady je nyní využije při podzimních jednáních s firmou JC Decaux.
Posudek, na základě kterého zástupci města chtějí se společností JC Decoux jednat, byl zpracován na základě obecně známých informací z pražského reklamního trhu, jelikož zástupci společnosti JC Decaux nedodali ani po opakovaných výzvách podklady o výnosnosti reklamních ploch.
„Podle posudku přichází město o peníze především z těch důvodů, že společnost Decaux nepostavilo některé reklamní plochy, na které má podle smlouvy výhradní právo,“ říká radní Pavel Klega, zodpovědný za hospodářskou problematiku města. „Dále se budeme zabývat doporučením odborníků z Deloitte změnit stávající model příjmů města z této reklamy. Ten je ve smlouvě s JC Decaux založen na tom, že firma staví a udržuje městský mobiliář ze svého, inkasuje výnos z reklamy na těchto zařízeních a Praze z toho platí paušální dohodnutou částku. Odborné doporučení zní změnit tyto paušální platby na procentuální podíl z příjmů z reklamy, případně model, který by kombinoval investice města do tohoto mobiliáře, náklady provozovatele a podíl na příjmech z reklamy,“ řekl radní Pavel Klega.
Podle jeho slov bude město požadovat postavení zhruba 200 zastávek pro hromadnou dopravu v okrajových částech Prahy v rámci nepeněžního plnění smlouvy. Zároveň navrhne JC Decaux omezení exkluzivity tak, aby dosud nezrealizované reklamní plochy v rozměrech od 8 do 9 metrů čtverečních mohla na základě výběrového řízení postavit a provozovat i jiná reklamní společnost. Podle Deloitte Czech Republic by reklama ve velkofornátových vitrínách, které zatím nebyly nainstalovány, mohla přinést v rozmezí let 2006 až 2019 ekonomický přínos až 250 miliónů korun.

-red-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.