Media projekt míří k rozpadu
Možnost, že by se rozpadl Media projekt, největší mediální výzkum v ČR používaný jako jednotná měna pro měření čtenosti tisku a poslechovosti rozhlasu, se přiblížila realitě. Vydavatelé totiž nejsou nadšeni z vyjádření rozhlasové sekce, na jejíž verdikt se dosud čekalo. Rozhlasová sekce preferuje pokračovat ve společném papírovém Media projektu. Vydavatelé si však již odhlasovali přechod na novou metodu CAPI dotazování (pomocí počítače), protože k papírovému Media projektu mají výhrady. Rádia by s přechodem na CAPI dotazování souhlasila v případě, že by byla dotazována jako první, tedy před tiskovými médii. Vydavatelům se ale tento závěr nelíbí a podle prozatímních reakcí může být důvodem k rozpadu Media projektu. “Myslím, že vývoj nezadržitelně spěje k rozdělení výzkumu obou médií,” odhaduje člen představenstva Unie vydavatelů Martin Shenar. Podobně to vidí další člen unie Jiří Bareš: “Budeme trvat na opačném pořadí dotazování. Pokud nám rádia nevyhoví, půjdeme samostatně,” řekl. Unie vydavatelů nyní zvažuje další postup, podstatný pro další vývoj bude také finanční aspekt. Tisková média přispívají v současnosti na Media projekt cca 13 mil. Kč ročně. Samostatný výzkum pro tisk novou metodou CAPI by podle dostupných informací vyšel na cca 20 mil. Kč ročně. O kalkulaci samostatného rozhlasového výzkumu metodou CATI (přes telefon) požádala realizátory rozhlasová sekce. “Někdy na začátku září bychom měli mít všechny podklady pro rozhodnutí, jaký výzkum budou rozhlasová média používat a kdo jej bude realizovat,” řekl M&M jednatel rozhlasové sekce Michal Zelenka.
-Martina Vojtěchovská, Juraj Gerbery-
Podobné zprávy
ČT získala práva na vysílání Evropské ligy UEFA pro další tři sezóny
Bonami odstartovalo svoji zatím největší televizní kampaň
Výsledky soutěže Shoproku: zvítězil lidl-shop.cz, uspěl 4camping.cz nebo Scuk
