Irák bude mít první nezávislou tiskovou agenturu

12. 8. 2005 11:08

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

V Iráku začne působit první nezávislá tisková agentura, v níž budou pracovat a budou jí řídit pouze iráčtí novináři.
Projekt podporuje Reuters Foundation, charitatívní fond této tiskové agentury, který pomáhá novinářům v rozvojových zemích, stejně jako Rozvojový program OSN (UNDP) a Španělská agentura pro mezinárodní spolupráci. Nová agentura bude produkovat zprávy ze všech iráckých regiónů nejen pro místní, ale i zahraniční odběratele. Iniciátoři projektu chtějí posílit v Iráku profesionální, nezávislou žurnalistiku, podporovat sociální dialog a upevňovat demokracii. Agentura Reuters spustila vloni v Bagdádu ve spolupráci s OSN internetovou zpravodajskou platformu, přes níž mohou novináři
publikovat svoje texty. Za měsíc se takto vydá asi 600 zpráv od 30 dopisovatelů. Nadace Reuters vyškolila přes 50 novinářů, kteří stránku udržují v chodu.

-tasr, zem-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.