Inzertní přebaly deníků jsou výjimkou jen pro velké příležitosti
Čtenáři Mladé fronty Dnes a Lidových novin našli 12. srpna ve stáncích a svých poštovních schránkách své deníky v netradiční podobě. První dva sešity obou deníků měly na sobě inzertní přebaly, které z poloviny zakrývaly titulní strany deníků i jejich druhého sešitu. Takový formát, kterým T-Mobile slavil prvenství v počtu zákazníků podle počtu SIM karet, je podle zástupců vydavatele výjimečný a mimořádný. Tomu také odpovídá vysoká pořizovací cena.
“Takový formát se nepoužívá často, protože je exkluzivní, a nechceme tím také čtenáře zatěžovat každý den. Tím by to ztratilo kouzlo,” řekl zástupce ředitele inzerce mediální skupiny Mafra Petr Stuchlík. Mafra takový inzertní prostor zadavatelům nabídla teprve potřetí od loňského dubna, kdy formát zavedla.
Vždy jej k prezentaci využily velké firmy, poprvé to byla Česká spořitelna, podruhé Eurotel. V jednom případě také vyšly deníky zabalené do úplné dvoustrany, která měla podobu plakátu s automobilem Škoda.
Cena takových inzerátů se šplhá do statisíců korun. Podle ceníku inzerce na internetových stránkách Mafry je možné pořídit čtyřbarevný celostránkový inzerát v obou denících zároveň od 700 000 korun. “Toto je pak exkluzivní formát, takže cena je podstatně vyšší,” uvedl Stuchlík s tím, že konkrétní cenu nelze sdělit.
Podle ředitele inzerce deníku Právo Jiřího Bareše tento list takový způsob prezentace svým klientům nenabízí. Důvodem jsou například jiné technické možnosti tiskáren, v nichž se deníky tisknou. “Na titulní stránce ale poskytujeme nějaký menší, třeba i netradiční reklamní prostor,” řekl Bareš.
Deník tak v minulosti čas od času vyšel s úzkým inzertním pruhem přes celou šířku hlavní strany. Takový formát je rovněž poskytován “vysokoobjemovým” klientům, a to nepříliš často. “Ztratilo by to efekt a s titulní stranou se navíc musí velmi opatrně,” podotkl Bareš.
Inzertní přebaly pro jediného zadavatele v minulosti využilo i vydavatelství Economia. Letošní devatenácté číslo odborného týdeníku Marketing&Media překrývala dvoustrana s reklamními články ve stejné grafice jako celý časopis. Inzertní projekt si zaplatil největší vyhledávací portál Seznam.cz poté, co 19. dubna překročil denní počet unikátních návštěvníků serveru hranici jednoho milionu.
Podobné zprávy
Etickou komisi Českého rozhlasu doplnili čtyři noví členové
Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R

HC Sparta a Mastecard zaplnily tribunu „diváky“
