Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Hudební průmysl začíná mít strach i z vypalování kompaktů

Redakce MAM16. 8. 2005

Vypalování nahrávek na prázdné kompaktní disky začíná být pro nahrávací firmy větší hrozbou než volné stahování hudebních souborů z internetu. Upozornil na to ředitel sdružení Recording Industry Association of America (RIAA) Mitch Bainwol.
“Vypalované kompaktní disky představovaly 29 procent veškerých nahrávek, které si fanoušci v roce 2004 koupili. Na soubory stažené z výměnných sítí na internetu připadlo jen asi 16 procent,” řekl Bainwol.
Podle údajů výzkumné společnosti NPD Group připadlo na řádně registrované kompaktní disky jen asi polovina hudby, kterou si loni fanoušci koupili. Asi čtyři procenta autorizovaných nahrávek připadly na řádné zaplacené soubory stažené z internetu, zjistila NPD Group.
“Vypalování kompaktních disků je problém, který opravdu snižuje tržby (obchodů),” řekl Bainwol. Podle něj se dá problém řešit tím, že bude více kompaktních disků opatřeno technologií proti kopírování.
Prodej hudebních alb v Severní Americe se podle zjištění organizace Nielsen SoundScan od začátku tohoto roku snížil asi o sedm procent. On-line prodej ale hudbě pomohl. Pokud by se totiž přičetl k prodeji CD alb a singlů, prodej hudby by byl od začátku roku vyšší už asi o 21 procent.
Nahrávací firmy začaly v minulých letech experimentovat s technologií proti kopírování, která tvoří součást nahrávky na disku. Technologii nejprve vyzkoušely v Evropě a Latinské Americe a nyní ji začínají uplatňovat také v Severní Americe. Technologie zpravidla umožní pořídit jen omezený počet kopií.

×

Atletika přilákala k ČT 406 tisíc diváků

Starší článek

Syndikát novinářů chce žalovat stát

Novější článek

Podobné zprávy

Média

Budějovický Budvar si na média vybral Publicis Groupe

Pivovar Budějovický Budvar si v tendru na mediální agenturu vybral Publicis Groupe. Komunikační skupina pro jihočeský pivovar nově zajišťuje nákup a…
14. 4. 202114. 4. 2021
Marketing

Dvacet reklam, které zaručeně fungují

Nová studie Kantaru odhaluje důvody úspěchu nejlepších reklam roku. Vede Heineken, do top dvacítky se probojoval i slovenský Kozel.
14. 4. 202114. 4. 2021
Marketing

DATA: Letáky jsou zpět. A nabobtnaly

Letákový průmysl zažívá, po útlumu v loňském roce, opět rozmach. V mnoha ukazatelích se podle statistik, o které se s MAM podělil server Kupi.cz, největší…
14. 4. 202114. 4. 2021
Lidé

Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Novým mluvčím skupiny PPF se stal Leoš Rousek. Kromě komunikace s médii bude mít na starost rozvoj investorské a byznysové komunikace PPF.
14. 4. 202114. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych
Z čela Shoptetu odchází Miroslav Uďan, nahradí jej Samuel Huba

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více