Pražský hotel Hilton je i letos podle tržeb nejsilnějším hotelem v zemi. S obratem 1,393 miliardy korun si proti loňsku polepšil o 16,5 procenta a obhájil tak čelní pozici v žebříčku 49 největších hotelů v ČR, který každoročně zpracovává časopis Food Service. Své údaje ale odmítly zveřejnit InterContinental Praha, Four Seasons, Mövenpick, andels a Holiday Inn Praha, které by zřejmě pořadí na předních místech ovlivnily.
Hilton je podle žebříčku jediný z hotelů v ČR, který překonal miliardovou hranici tržeb. S 632 miliony následuje Marriott a s 601 miliony si na třetí příčku polepšil Corinthia Tower, který vytlačil loni třetí hotel Rennaissance. V TOP 10 jsou ještě Radisson, Diplomat, Top Hotel, Corinthia Panorama, karlovarský Pupp a Pyramida.
Všech 49 hodnocených hotelů vykázalo loni celkové tržby 7,694 miliardy korun, což byl meziroční růst o 13 procent. Nejrychlejší nárůst tržeb z desítky největších hotelů měl pražský Top Hotel, a to 26,6 procenta. Jediný karlovarský Pupp z desítky předních hotelů zaznamenal pokles tržeb, a to o 2,92 procenta.
Průměrná obsazenost všech 49 hodnocených hotelů byla 59,47 procenta, u první pětice pražských hotelů 66,02 procenta. Nejvyšší obsazenost měl Radisson SAS Alcron Praha, a to 87,40 procenta.
Jako svou největší starost uvedla většina hoteliérů neschopnou vládu a nejasnosti v DPH. Nejistota, zda zůstane po 1. lednu 2006 zachována snížená sazba DPH za ubytování, vedla hoteliéry ke zvýšeným investicím. Na rozdíl od minulých let, kdy hotely vynaložily prostředky do zvýšení kongresové kapacity, loni investovaly hlavně do oblasti wellness.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?