Deset let českých internetových médií

25. 8. 2005 00:08

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Trend udržitelnosti je patrný i na eventech. Šafy production radí značkám, jak k němu přistupovat a společně s nimi přichází s inovativními aktivitami.

Reklama
SDG

Prvního července uplynulo deset let od chvíle, kdy český internet přestal být záležitostí akademické sféry a ke slovu se dostali komerční poskytovatelé internetových služeb. Rok 1995 byl ovšem také obdobím, kdy se na internetu objevila první česká média.
Již na jaře 1995 ČTK experimentovala s internetovými stránkami, ze kterých vznikly dnešní www.ceskenoviny.cz. Mezi průkopníky patřil také týdeník Mladý svět a deník Lidové noviny, jejichž texty nabízela ještě před liberalizací internetu akademická síť CESNET. Otevření internetu soukromému podnikání pak uvolnilo cestu projektům, jako byl v roce 1996 Neffův Neviditelný pes, Zandlův MobilServer nebo Seznam Iva Lukačeviče.
O tom, že internetová média jsou stále v pohybu, svědčí nedávný vznik informačního serveru České televize ct24.cz, nebo i zpráva, podle níž Lidové noviny na podzim opustí domovský server centrum.cz a technické zázemí najdou u svého střechového majitele, pod něhož spadá vydavatelství Mafra a server idnes.cz.

Ekonom, 25.8.2005, autor: Milan Šmíd, vysokoškolský pedagog

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Trend udržitelnosti je patrný i na eventech. Šafy production radí značkám, jak k němu přistupovat a společně s nimi přichází s inovativními aktivitami.