Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

ČT uvede Český sen a Ženy pro měny

Redakce MAM31. 8. 2005

Česká televize uvede příští a následující týden v televizní premiéře dva dokumenty o vlivu reklamy a médií na člověka. Více než rok po premiéře v kinech se na ČT1 objeví 7. září večer snímek Český sen, který vzbudil řadu rozporuplných ohlasů. O týden později pak ČT odvysílá dokument Ženy pro měny, který se zabývá vlivem současného ideálu ženské krásy na obyčejné ženy a jejich snahou se mu přiblížit. “V obou případech se jedná o situační filmové eseje, odrážející fenomén konzumentství, reklamy, mediálního světa a závislosti občanů této společnosti na těchto fenoménech,” řekl dnes novinářům dramaturg ČT Jan Gogola novinářům.
Český sen nazývají jeho tvůrci Vít Klusák a Filip Remunda “první českou dokumentární hyperkomedií”. Film získal řadu cen na filmových festivalech v zahraničí, setkal se však i s negativní odezvou a bylo mu vytýkáno, že je založen na “podvodu”. Kvůli natáčení dokumentu jeho tvůrci “otevřeli” fiktivní hypermarket na okraji Prahy, místo obchodu však na natěšené zákazníky, kteří se na otevření dostavili, čekalo jen průčelí falešného nákupního střediska. Kolem iluze silné značky rozpoutali autoři obrovskou reklamní kampaň, na kterou nalákali tisíce koupěchtivých občanů. Jejich komedie byla označena za jakési memento současné konzumní společnosti, jež našla zalíbení v nakupování.
Ženy pro měny natočila režisérka Erika Hníková. Zabývá se nejen ženami, které se nechávají ovlivňovat současným ideálem ženské krásy. Přibližuje také lidi, kteří tento ideál pomáhají vytvářet. Film je i o množství peněz, které se kvůli síle kultu krásy denně utrácejí. Ve snímku vystupují obyčejné ženy, které podstoupily plastické operace, hubnou či chtějí být modelkami. Na druhou stranu dostávají prostor ženy “z druhé strany”, například zpěvačka Dara Rolins, Linda Kazdová, která zvítězila v reality show Joe Milionář, a další.

×

Mobil už má každý druhý teenager

Starší článek

Korea zažívá prudký nárůst závislosti na počítačových hrách

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé
Foto: Dentsu

Další odchod z Dentsu. Vedení skupiny opouští Lenka Auerová

Krátce poté, co se z agentury Adexpres rozhodl odejít její zakladatel a managing director Jan Galgonek, opouští agenturu rovněž její provozní ředitelka…
13. 4. 202113. 4. 2021
Média

Konference Digimedia se přesouvá na září

Kvůli pandemii a prodlevě v očkování se konference o rozhlasové a televizní digitalizaci a mobilní komunikaci posouvá z 10. června na 22. září.
12. 4. 202112. 4. 2021
Marketing

Agresivitu za volantem pomůže odnaučit série videí s komikem Tigranem Hovakimyanem

Mladí řidiči jsou na silnicích až 2,5 krát rizikovější. Každý pátý majitel auta ve věku 18 let způsobí nehodu. V kampani proti agresivitě za volantem proto…
12. 4. 202112. 4. 2021
Marketing

Nestlé představuje přírodní kakao v kampani od MSL

Online komunikace zaměřená na tradiční i přírodní kakao poběží až do letošních Vánoc. Probíhá na Instagramu a blogu influencerky Markéty Marešové.
12. 4. 202112. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Michaela Lelková vede brand marketing Zoot. Do e-shopu přišla z Ikea ČR
Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více