Člověk v tísni školí irácké novináře

16. 8. 2005 15:08

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Tři desítky mladých iráckých novinářů hodlá vyškolit česká humanitární organizace Člověk v tísni. Kurzy byly zahájeny tento týden v jordánském Ammánu, sdělil koordinátor projektu Igor Klimeš.
Cílem akce je naučit Iráčany základům žurnalistické práce. Kromě technických otázek bude předmětem školení zejména novinářská etika a úloha nezávislých médií v občanské společnosti. Kurz vedou zkušení odborníci Jan Urban, vysokoškolský pedagog a novinář, a Sami AlChoja, irácký spolupracovník Rádia Svobodná Evropa.
Školení novinářů je první částí rozsáhlého projektu, financovaného z prostředků vlády ČR, který si klade za cíl podpořit přechod irácké společnosti k demokracii prostřednictvím předávání českých zkušeností.
„Myslím, že máme Iráčanům v této oblasti mnohé co nabídnout. Stejně tak jako jsme my na začátku devadesátých let oceňovali pomoc zahraničních organizací při přechodu od totalitárního uspořádání společnosti k demokratickému a budování občanského sektoru, nyní je na nás pomáhat v této transformaci Iráčanům,“ prohlásil Jiří Velenský, vedoucí mise společnosti Člověk v tísni v Ammánu.
Projekt je zaměřen na práci s nevládními organizacemi, obecně prospěšnými společnostmi, novináři a místní samosprávou. Prostřednictvím školení, stáží a přímé podpory by měl přispět k rozvoji irácké občanské společnosti.
Člověk v tísni tímto navazuje na předchozí programy, které absolvovalo 60 zástupců iráckých neziskových organizací. Ty byly zaměřeny zejména na základní principy práce nevládních organizací a jejich roli v občanské společnosti. Nadále pokračují i projekty v samotném Iráku, zejména rekonstrukce škol a zdravotnické programy, které jsou řízeny na dálku z Jordánska.
Společnost Člověk v tísni působí v provincii Majsán v jižním Iráku od května 2003.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.