Češi stále více preferují internetové bankovnictví

10. 8. 2005 08:08

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG

Češi dávají stále více přednost internetovému bankovnictví před návštěvou pobočky. Od osobní návštěvy banky je odrazují nejen vyšší poplatky za transakce u přepážky, ale i rychlý vývoj takzvaného internetbankingu. Jednotlivé bankovní aplikace již nenabízejí jen možnost převodu peněz, ale například i dobití mobilního telefonu. Svou roli však podle ekonomů hraje i lepší dostupnost internetu.
Jen za prvních šest měsíců letošního roku vzrostl počet uživatelů internetového bankovnictví o desítky procent a v současnosti jej využívají miliony lidí, vyplývá z pololetních výsledků českých bankovních domů. Jen v České spořitelně využívá internetbanking 872 000 klientů, což je o 22 procent více než v pololetí loňského roku, a zhruba třetina všech lidí, kteří mají u České spořitelny sporožirový účet.
Jednička na trhu ČSOB zaznamenala za letošní první pololetí více než 30procentní nárůst zájmu o internetové bankovnictví. V současnosti ho využívá téměř 270 000 lidí. Dalších 55 000 využívá internetbanking dceřiné společnosti Poštovní spořitelna. Prostřednictvím internetu je v ČSOB zadáváno zhruba 70 procent všech platebních příkazů a měsíční objem příkazů dosahuje zhruba 12,5 miliardy korun.
U Komerční banky a GE Money Bank ovládá svůj účet pomocí internetu či telefonu více než 50 procent všech klientů. Klienti Komerční banky nejčastěji využívají takzvané telefonní bankovnictví (639 200 klientů). Klienti GE Money si oblíbili především internet, přestože má banka na trhu nejvyšší počet zákazníků, kteří využívají k přístupu na účet mobilní telefon.
Zatímco v České republice počet uživatelů přímého bankovnictví stoupá a služby na pobočkách jsou na ústupu, na západ od českých hranic je vývoj opačný. Podle průzkumu KPMG zahraniční banky po silné vlně přesunu k přímému bankovnictví znovu kladou důraz na pobočky. Banky prodlužují otevírací doby a rozšiřují počet poboček. Poradenské služby tak poskytují i ve večerních hodinách a o víkendech. V ČR naopak banky provozní dobu výrazně zkrátily.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení