Blesk a Radiožurnál na špici Media projektu

4. 8. 2005 14:08

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Deník Blesk si podle aktuálních výsledků výzkumu Media projekt za 1. pololetí letošního roku upevnil pozici nejčtenějšího celostátního deníku. Ve sledovaném období jej četlo 1,498 milionu čtenářů. Oproti stejnému období loni si Blesk velmi nepatrně polepšil (+ 8 tisíc čtenářů). Druhá v pořadí Mladá fronta Dnes vykázala čtenost 1,187 mil. čtenářů, ve srovnání s loňským prvním pololetím jde o mírný pokles (-14 tis. čtenářů).
Čtenost celostátních deníků je v zásadě stabilní, větší než 10% pokles čtenosti se v meziročním srovnání dotkl Práva (-84 tis.) a Hospodářských novin (-26 tis.). Právo je třetím nejčtenějším celostátním deníkem, když jej ve sledovaném období četlo 536 tis. čtenářů. Následují Lidové noviny (330 tis.) s 5% nárůstem oproti loňsku a Sport (268 tis.), kterému však čtenost poklesla. HN čte 184 tis. čtenářů.
Nejčtenějšími regionálními deníky jsou Západočeské deníky Bohemia (196 tis. čtenářů), těsně za nimi stojí Východočeské deníky Bohemia (193 tis.) a Severočeské deníky Bohemia (193 tis.), které si z regionálních deníků připsaly nejvyšší meziroční růst. Naopak čtenost z této skupiny titulů nejvíce poklesla Středomoravským a Východomoravským deníkům Bohemia. Alespoň jeden regionální deník si přečetlo 1,375 mil. čtenářů.
Z časopisů mají nejvyšší podíl na čtenosti tituly společenské. Zde patří první místo dlouhodobě Nedělnímu Blesku (aktuální čtenost 890 tis.), což je oproti loňskému prvnímu pololetí pokles o 30 tis. čtenářů. Větší nárůsty si ale z první desítky nejčtenějších připsaly druhý Rytmus života (celková čtenost 617 tis. čtenářů), oproti loňsku si také polepšily Reflex (+ 44 tis. čtenářů) a 100+1 (+43 tis. čtenářů). Naopak klesá čtenost bulvárních týdeníků.
Mezi tituly životního stylu vede Marianne (152 tis.) před Elle (151 tis.) a Cosmopolitanem (126 tis.). Ženským titulům dominuje Vlasta (654 tis.), Chvilka pro tebe (529 tis.) a Žena a život (529 tis.).
Nejposlouchanější celoplošnou rozhlasovou stanicí zůstává ČRo1-Radiožurnál (886 tis. posluchačů), i když ve srovnání s loňským pololetím jeho poslechovost mírně poklesla. Na záda mu již výrazně dýchá Frekvence 1 (878 tis.), která oproti loňsku nabrala 45 tis. posluchačů a v podílu na trhu se dokonce dostala před Radiožurnál. Podíl Frekvence 1 představuje 12,2 %, podíl Radiožirnálu 11,3 %. Naopak posluchače meziročně ztratilo Radio Impuls (-56 tis.), s celkovou poslechovostí 788 tis. je třetí nejposlouchanější celoplošnou stanicí. Stále pak pokračuje nárůst Evropy 2 (684 tis.), která ve srovnání s loňským pololetím přibrala 104 tis. posluchačů.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.