Americká počítačová společnost Apple Computer spustila svou internetovou prodejnu hudby iTunes v Japonsku. Nejrozšířenější služba pro stahování písniček z internetu se tak dostala na druhý největší trh s hudbou.
Firma Apple zahájila provoz služby iTunes před více než dvěma lety ve Spojených státech. Od té doby prodala přes 500 milionů hudebních skladeb v 19 zemích. Samotná služba sice společnosti Apple nepřináší velké zisky, ale podporuje poptávku po jejích digitálních hudebních přehrávačích iPod. Na český trh iTunes letos podle dosavadních informací tisku ještě nedorazí.
Apple bude v Japonsku prodávat 90 procent nabízených skladeb za 150 jenů (zhruba 33 Kč) a zbylých deset procent za 200 jenů za nahrávku. Skladby pro službu iTunes bude poskytovat minimálně 15 japonských hudebních společností.
Dosavadní absence služby iTunes zaměřené na japonské spotřebitele byla podle analytiků hlavním důvodem toho, že firmu Apple na japonském trhu s digitálními hudebními přehrávači založenými na pamětích flash v posledních měsících předstihl domácí výrobce Sony.
Firma Apple si nicméně udržela vedoucí pozici na celém japonském trhu s digitálními přehrávači díky silnému prodeji přístrojů založených na pevných discích. Apple nyní kontroluje zhruba 36 procent trhu, zatímco podíl konkurenta Sony činí pouze 22 procent, píše agentura Reuters.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?