Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Zájem o stahování hudby ve Velké Británii stoupá

Redakce MAM14. 7. 2005

Milovníci hudby si letos podle oficiální zprávy britského hudebního průmyslu stáhli z legálních internetových služeb už na deset miliónů titulů do svých počítačů. To je skoro dvakrát více než za celý minulý rok. Ještě v roce 2003 se legálně neprodalo téměř nic.
Hudební průmysl také potvrdil celkové oživení trhu včetně zvýšení prodeje singlů o 52 procent. O 1,7 procenta ale ve druhém čtvrtletí poklesly prodeje alb.
Představitelé britského hudebního průmyslu se domnívají, že se více hudby přes internet legálně kupuje, než nelegálně stahuje. Příčinou je kombinace tvrdého postupu v podobě soudních žalob namířených proti nelegálním stahovačům a především nové obchodní politiky hudebního průmyslu, který nyní začal z internetu těžit, místo aby proti němu bojoval, a uvolnil části svých katalogů pro legální stahování.
Dlouholetému boji hudebních firem proti pirátskému stahování hudby z internetu nahrál i rozsudek Nejvyššího soudu USA z konce letošního června, podle kterého jsou provozovatelé peer-to-peer sítí zodpovědní za porušování autorských práv třetími osobami.
Skutečnost, že si lidé nyní mohou vybírat jednotlivé skladby, by mohla také částečně vysvětlit jistý pokles zájmu o alba, protože ten se týká zejména kompilací hitů. Trh oživuje nejen nejvyspělejší technika, ale také závan nostalgie. Vydavatelství zjistila, že se jen zaprášilo po stařičkých vinylových singlech vydaných v reedicích. Dnes se ve vinylu vydávají nejen sběratelské série starších hitů, ale také alba nových skupin, například Kaiser Chiefs či Franz Ferdinand.

Hospodářské noviny, 14.7.2005, autor: (čtk, abo)

×

V květnu stoupl denní prodaný náklad pouze Sportu

Starší článek

Slovenská vláda pro další omezení reklamy tabákových výrobků

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter
Foto: Maserati

VIDEO: Droga 5 a David Beckham túrují Maserati

Maserati si vybrala globálního ambasadora. Stal se jím bývalý fotbalista David Beckham. Spolupráci zahájili novým spotem.
15. 4. 202114. 4. 2021
Newsletter

Tiktok dnes mění pravidla pro personalizovanou reklamu

Uživatelé v Evropě však díky nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), budou mít možnost nastavení vrátit zpět jen k zobrazování obecných namísto…
15. 4. 202114. 4. 2021
Newsletter

Albert spustil věrnostní klub pro všechny. Novinky chystají i další

Řetězec dal v rámci udržitelnosti přednost pouze aplikaci. Investice do věrnostních systémů rostou, firmy dávají důraz na retenci zákazníků.
15. 4. 202114. 4. 2021
Newsletter

Retail Summit Action shrne obchod s potravinami po roce pandemie

V rámci letošního Retail Summitu se bude diskutovat nová realita obchodu. Ještě předtím ale pořadatelé přicházejí s menším formátem Retail Summit…
15. 4. 202114. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí
Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více