Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Vyzváněcí tóny v Německu pomohly zvýšit výdaje na reklamu

Redakce MAM13. 7. 2005

Reklama na vyzváněcí tóny pro mobilní telefony a reklama na média pomohly v Německu ve druhém čtvrtletí zvýšit celkové výdaje na reklamu zhruba o tři procenta na 4,8 miliardy eur (asi 145 miliardy Kč). Uvedla to výzkumná společnost Nielsen Media Research.
Růst výdajů se ale zpomalil ze čtyř procent v prvním čtvrtletí. Je to dáno tím, že letos připadly Velikonoce na březen, a tedy na první čtvrtletí. Před Velikonocemi se výdaje na reklamu vždy prudce zvyšují, podobně jako před Vánocemi.
Srovnání je zkreslené i tím, že ve druhém čtvrtletí loni se hodně prodávala reklama v televizi před fotbalovým pohárem. Na pokles tempa růstu měl vliv i vývoj u diskontních řetězců, kde se výdaje drží na stabilní úrovni. Automobilky, poskytovatelé finančních služeb a výrobci pracích prášků výdaje omezili.
Reklama na média, hlavně média tištěná, se ve čtvrtletí výrazně zvýšila. Hrubé výdaje na televizní reklamu vzrostly o 1,6 procenta, převážně díky reklamě na vyzváněcí tóny. Noviny, v nichž je nejvíce reklamy na diskontní řetězce, si polepšily asi o 9,5 procenta.
Nielsen měří hrubé výdaje na reklamu podle zveřejněných ceníků a nebere v úvahu slevy, které média přiznávají klientům. Z hrubých výdajů na reklamu v televizi byly například v loňském roce čisté příjmy z reklamy méně než poloviční, podotýká agentura Reuters.
Nejvíce reklamy z televizních stanic má ProSiebenSat.1 Media. Ta v květnu snížila výhled příjmů z reklamy a zdůvodnila to horší náladou u spotřebitelů. Německo má největší ekonomiku v eurozóně, teď mu ale roste nejpomaleji. Od roku 2000 se stanici ProSieben i konkurenční RTL Group snížily příjmy z reklamy asi o 20 procent.

×

Na start Discovery se akreditovalo přes 2650 novinářů

Starší článek

V květnu stoupl denní prodaný náklad pouze Sportu

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé
Foto: New Look Media

Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych

Novým zástupcem šéfredaktora obnoveného magazínu Euro se od června stane Štěpán Etrych. Podílet se bude na přípravě a realizaci nové obsahové strategie,…
13. 4. 202113. 4. 2021
Marketing

Dm drogerie uvádí k životnímu prostředí neutrální řadu produktů Pro Climate

Společnost dm drogerie markt vyvinula ve spolupráci s Technickou univerzitou v Berlíně klimaticky neutrální řadu. Na českém trhu zatím označení Pro Climate…
13. 4. 202113. 4. 2021
Marketing

Až bude třeba zahnat žízeň, taste Braník!

Pivovary Staropramen v kampani od agentury WMC/Grey představují Branické rytíře. Nový koncept ukazuje první spot.
13. 4. 202113. 4. 2021
Marketing

Jste silnější, než si myslíte, říká spořitelna Čechům

Nová brandová kampaň České spořitelny od agentury VMLY&R se snaží zvedat sebevědomí obyvatel Česka. Odstartovala se světelnou show stovky dronů.
13. 4. 202113. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Z čela Shoptetu odchází Miroslav Uďan, nahradí jej Samuel Huba
Novým výkonným ředitelem Makra byl jmenován Atila Yenisen

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více