Vyzváněcí tóny v Německu pomohly zvýšit výdaje na reklamu
Reklama na vyzváněcí tóny pro mobilní telefony a reklama na média pomohly v Německu ve druhém čtvrtletí zvýšit celkové výdaje na reklamu zhruba o tři procenta na 4,8 miliardy eur (asi 145 miliardy Kč). Uvedla to výzkumná společnost Nielsen Media Research.
Růst výdajů se ale zpomalil ze čtyř procent v prvním čtvrtletí. Je to dáno tím, že letos připadly Velikonoce na březen, a tedy na první čtvrtletí. Před Velikonocemi se výdaje na reklamu vždy prudce zvyšují, podobně jako před Vánocemi.
Srovnání je zkreslené i tím, že ve druhém čtvrtletí loni se hodně prodávala reklama v televizi před fotbalovým pohárem. Na pokles tempa růstu měl vliv i vývoj u diskontních řetězců, kde se výdaje drží na stabilní úrovni. Automobilky, poskytovatelé finančních služeb a výrobci pracích prášků výdaje omezili.
Reklama na média, hlavně média tištěná, se ve čtvrtletí výrazně zvýšila. Hrubé výdaje na televizní reklamu vzrostly o 1,6 procenta, převážně díky reklamě na vyzváněcí tóny. Noviny, v nichž je nejvíce reklamy na diskontní řetězce, si polepšily asi o 9,5 procenta.
Nielsen měří hrubé výdaje na reklamu podle zveřejněných ceníků a nebere v úvahu slevy, které média přiznávají klientům. Z hrubých výdajů na reklamu v televizi byly například v loňském roce čisté příjmy z reklamy méně než poloviční, podotýká agentura Reuters.
Nejvíce reklamy z televizních stanic má ProSiebenSat.1 Media. Ta v květnu snížila výhled příjmů z reklamy a zdůvodnila to horší náladou u spotřebitelů. Německo má největší ekonomiku v eurozóně, teď mu ale roste nejpomaleji. Od roku 2000 se stanici ProSieben i konkurenční RTL Group snížily příjmy z reklamy asi o 20 procent.
Podobné zprávy
Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych
Dm drogerie uvádí k životnímu prostředí neutrální řadu produktů Pro Climate
Až bude třeba zahnat žízeň, taste Braník!
