Vydavatelství EMI se spojilo s mexickou televizí

22. 7. 2005 00:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG

Třetí největší hudební vydavatelství na světě EMI Group se zaměřuje na španělsky mluvící hudební fandy. V těchto dnech oznámilo vytvoření nezvyklého joint venture s Grupo Televisa SA, největší společností vysílající ve španělském jazyce.
Nová nahrávací společnost Televisa EMI Music, která začne fungovat od 1. září, by se měla podílet na latinskoamerických operacích mateřské gramofirmy s mediální podporou mexické televize. Hlavními oporami Televisa EMI Music by se měly stát hvězdy z populárních „nekonečných“ seriálů, které Grupo Televisa SA vysílá, jako jsou Rebelde nebo Complices al Rescate.
Kromě toho si EMI udrží v Mexiku svou dosavadní dceřinou firmu, která vydává nahrávky místním umělcům a měla by s Televisa EMI Music spolupracovat na některých projektech.
Podle čísel Mezinárodní federace fonografického průmyslu (IFPI) se velikost mexického trhu pohybovala v roce 2004 kolem 360 miliónů dolarů, což v porovnání s předchozím rokem představuje devítiprocentní růst.
EMI Group se nyní nachází v dobré kondici. Přispěly k tomu především poslední nahrávky skupin Coldplay a Gorillaz, které vyšly letos na jaře. Novinky Coldplay X&Y se dosud na celém světě prodalo kolem šesti miliónů kusů, Demon Days od Gorillaz si koupily dva milióny fandů. „Každý očekává, že to přispěje ke zvýšení zisků společnosti,“ uvedl pro Bloomberg analytik Leigh Webb ze společnosti Panmure Gordon.

Hospodářské noviny, 22.7.2005, autor: (abo)

Redakce MAM

Další zajímavé čtení