Většina českých hospodyněk nemá důvěru k polotovarům a hotovým jídlům. Odmítá je 18 procent, občas je použije 42 procent dotázaných s tím, že převážně vše připravují samy. Naopak 12 procent hospodyní používá polotovary často a dvě procenta si neumí vaření bez nich představit. Vyplývá to z výzkumu, který loni v Česku provedla firma Unilever s agenturou Opinion Window.
Češi podle průzkumu nejčastěji obědvají doma, a to nejen o víkendu, kdy doma připravené jídlo obědvá téměř 90 procent lidí, ale i v pracovní dny. V týdnu konzumuje domácí oběd víc než 55 procent populace. „Vysoké číslo je dosaženo jednak nezaměstnanými a důchodci, ale také lidé v práci často obědvají pokrmy připravené den předtím doma,“ uvedl manažer výzkumu trhu a chování spotřebitelů Unileveru ČR Peter Hantych.
Obecně podle něj Češi dodržují tradiční rytmus snídaní, obědů a večeří proložených svačinami. Pokud jde o jídelníček, maso si o víkendu dopřává k obědu 43 procent lidí, nejčastěji drůbeží, následované vepřovým a hovězím. Velká část domácností rezignuje na polévku.
Výzkum se uskutečnil na reprezentativním vzorku 1200 domácností z celé České republiky. Kromě výzkumu také respondenti zaznamenávali do deníčků, kdy a co jedli. Vznikla tak databáze více než 80 000 obědů, večeří, snídaní a svačin.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?