Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Trh s obsahem do mobilů se má za rok ztrojnásobit na 7,6 mld. eur

Redakce MAM11. 7. 2005

Celosvětová poptávka po stahování her, hudby nebo vyzváněcích tónů do mobilních telefonů se během příštích 12 měsíců ztrojnásobí na 7,6 miliardy eur. Odhaduje to studie společnosti LogicaCMG.
Podle studie si každý pátý uživatel již na svůj mobilní telefon někdy stáhl placený obsah. Za rok by mělo tyto služby využívat až 60 procent zákazníků. Průměrná měsíční útrata za stahování je 6,32 eura, tedy asi 250 korun; asi 40 procent uživatelů předpokládá, že toto číslo poroste.
Lidé nyní nejvíce stahují hry a hudbu, ale trend směřuje ke zvýšení poptávky po zpravodajství a sportovních informacích, a to zejména na evropském trhu. Také stahování hudby a videa očekává slibný růst. Například v jihovýchodní Asii předpokládá každý desátý uživatel, že do roka bude stahovat celovečerní filmy.
Uživatelé z Evropy mají největší zájem o stahování vyzváněcích melodií, které hodlá v příštích 12 měsících využít pětina z nich. O multimediální obrazy, například screensavery, má zájem 16 procent uživatelů a o hry, hudbu a zpravodajství se shodně zajímá po 15 procentech zákazníků.
Zájem o stahování placeného obsahu podle technického ředitele pro telekomunikační sektor Logiky Václava Provazníka roste i v ČR. Firma v letošním roce přišla na český trh s technologií music recognition, která umožňuje rozpoznat zvukovou nahrávku prostřednictvím mobilního telefonu a díky tomu cíleně nabízet zpoplatněný obsah.
Podle několika studií by se měl počet uživatelů mobilních telefonů zvýšit na dvě miliardy. Loni v polovině roku to bylo o půl miliardy méně. V ČR je kolem 10,8 milionu aktivních mobilních čísel.

×

Mění mobily s fotoaparáty zpravodajství?

Starší článek

Premiér žádá omluvu

Novější článek

Podobné zprávy

Sport
Foto: iStock

ČT získala práva na vysílání Evropské ligy UEFA pro další tři sezóny

České televizi se podařilo získat práva na Evropskou ligu UEFA i nově ustavenou Evropskou konferenční ligu UEFA, a to až do roku 2024. Vlastní také práva…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Bonami odstartovalo svoji zatím největší televizní kampaň

Bonami, prodejce nábytku a potřeb pro domácnost a zahradu, tento týden odstartoval rozsáhlou televizní kampaň na podporu brand awareness v České republice,…
15. 4. 202115. 4. 2021
Akce

Výsledky soutěže Shoproku: zvítězil lidl-shop.cz, uspěl 4camping.cz nebo Scuk

Nejpopulárnějším českým e-shopem podle hlasování zákazníků se stal Lidl-shop.cz. Tím nejkvalitnějším na základě recenzí a hodnocení, absolutním vítězem…
15. 4. 202115. 4. 2021
Média

Komunikační agentura Knowlimits uspěla v žebříčku RECMA

Pařížský institut zařadil v reportu Quali-pack Knowlimits na první místo mezi českými mediálními agenturami s hodnocením „high profile“. Díky uzavřeným…
15. 4. 202115. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více