Letos popáté se domácí výrobci bioproduktů utkají v soutěži o „Českou biopotravinu roku“. V posledních letech se účastní vždy do dvou desítek firem a prestiž akce roste, protože výrobcům nabízí příležitost produkty zviditelnit, řekl Tom Václavík z agentury Green Marketing. Trh s biopotravinami v Česku roste, loni jeho obrat podle odhadů stoupl o 16 procent na více než 200 milionů korun.
„Titul Česká biopotravina roku rozhodně výrazně prospěl prodeji našeho bio uheráku,“ uvedl loňský vítěz Josef Sklenář z Jihlavy.
Uzávěrka přihlášek je koncem srpna, v září bude odborná porota vybírat nejlepší produkty. Soutěž vyvrcholí koncem září slavnostním vyhlášením a předáním hlavní ceny – šeku na 20 000 korun a práva užívat označení „Česká biopotravina roku 2005“ na vítězném výrobku. Klání je letos součástí akce Září – Měsíc biopotravin a ekologického zemědělství. Vyhlášena bude také nejlepší bioprodejna roku. Soutěž o Českou biopotravinu roku vyhlašuje Nadace Partnerství ve spolupráci s PRO-BIO svazem ekologických zemědělců.
Loni bylo v Česku 836 ekologických farem, což byl meziroční nárůst o 3,3 procenta. Počet bio výrobců stoupl během roku o 17 procent na 116. Plochy zařazené do systému ekologického zemědělství dosáhly 6,16 procenta z celkové výměry zemědělské půdy.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).