Strana vlámských nacionalistů má své rádio

29. 7. 2005 08:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Ačkoliv belgické předpisy zakazují sepětí rozhlasových stanic s politickými stranami a přesně určují rozdělení frekvencí, extremistické seskupení Vlámský zájem každou neděli vysílá svou propagandu po dvě hodiny.
S odhalením vyrukoval list La Libre Belgique. Podle něj si vlámští nacionalisté s pravidly hry poradili docela jednoduše. Vysílač prý mají umístěný „na východě Evropy, pravděpodobně v Rusku“ a jeho vysílání dostávají do Flander prostřednictvím digitální sítě DRM (Digital Radio Mondiale), zachytitelné buď na krátkých vlnách, anebo prostřednictvím internetu.
„DRM je univerzální digitální systém, ‚bez vlastníka‘, a to umožňuje Vlámskému zájmu vysílat bez jakékoliv kontroly ve vší volnosti,“ napsal list. O ilegálním vysílání se dá podle deníku hovořit nejspíše s otazníkem, protože signál se šíří ze zahraničí.
Digitální rozhlasové vysílání zatím v Evropě funguje pouze v Británii. Na kontinentu, včetně České republiky, dosud nepřekročilo zkušební stadium.
Vlámský zájem je pravicová separatistická nacionalistická strana brojící proti přistěhovalcům a prosazující nezávislost Flander, severní poloviny Belgie, kde se mluví holandsky. Strana vznikla jako Vlámský blok v roce 1977 sloučením několika malých nacionalistických stran a na Vlámský zájem se přejmenovala po odsouzení za rasismus a xenofobii z listopadu 2004, aby nepřišla o státní příspěvek.
Popularita Vlámského zájmu je v průzkumech stále na vzestupu, stranu by volil ve Flandrech až každý čtvrtý volič.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.