Soutěže efektivity reklamních prací Effie se zúčastní více prací

29. 7. 2005 13:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Když něco, tak Allegro, říká tržiště v mezinárodní kampani od DDB Warszawa

Nový mezinárodní komunikační koncept spouští online tržiště Allegro, reaguje na rostoucí poptávku po větší personalizaci.

Reklama
SDG

Do soutěže efektivity reklamních prací Effie přišlo zatím 71 přihlášek od 20 agentur. Počet přihlášek se tak oproti loňsku zvýšil o tři. Informovala o tom Markéta Vtípilová z pořádající Asociace komunikačních agentur (AKA). Vítěze v celkem čtyřech kategoriích vyhlásí AKA 10. listopadu na závěr konference Media Forum.
Počet soutěžících se ještě může zvýšit, neboť podle informací AKA jedna z agentur dostala výjimku. Uzávěrka byla oficiálně v pondělí, pořadatelé ji posléze posunuli na středu.
V soutěži, která se v České republice pořádá od roku 1997, hodnotí odborná porota nejen reklamu samotnou, ale oceňují se především výsledky kampaní. Podle pořadatelů vyhrávají kampaně, které úspěšně zkombinovaly všechny aspekty marketingového programu – plánování, průzkum trhu, kreativitu i to, jak se agentura dokázala vyrovnat s nižším či vyšším rozpočtem na reklamu.
Nejvíce přihlášek (29) přišlo do kategorie reklam z oblasti služeb. O tři méně přišlo do kategorie rychloobrátkového zboží, devět reklam se utká v kategorii zboží dlouhodobé spotřeby. Sedm reklam je zaměřeno na sociální a ekologický marketing. „Loni jich bylo pět. Trend sociálních a ekologických kampaní roste,“ uvedla Vtípilová.
O vítězi bude rozhodovat zhruba patnáctičlenná porota v čele s prezidentem AKA Evženem Hartem. Členy poroty jsou zástupci AKA, Unie vydavatelů, Českého sdružení pro značkové výrobky a další osobnosti, například bývalý dlouholetý ředitel AKA Jiří Mikeš.
Loni porotu v kategorii rychloobrátkového zboží nejvíce zaujala reklama agentury TBWA Praha na Guseppe večeři. U reklam na zboží dlouhodobé spotřeby zvítězilo dílko agentury Jazz Communications na tepelnou a zvukovou izolaci Rotaflex Super. Z reklam na služby porota nejvíce ocenila reklamu od Leo Burnett Advertising na životní pojištění Kooperativy. Ve čtvrté kategorii týkající se sociálního a ekologického marketingu si pak porotu získala internetová reklama agentury Ogilvy & Mather pro Nadaci Charty 77 na Konto bariéry.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bude i český sport bez odpadu?

Bude i český sport bez odpadu?

Ty největší sportovní kluby už podléhají povinnému nefinančnímu reportingu, za pár let se to bude týkat i těch menších. Český sport témata ESG zatím spíš míjel. To se ale začíná měnit.