Návrh zákona, který má ještě více omezit reklamu tabákových výrobků, schválila slovenská vláda. V případě schválení materiálu parlamentem od prosince už nebude povoleno ani sponzorství různých akcí nebo podpora osob a firem s cílem propagovat tabákové zboží. Vyplývá to z informací úřadu vlády.
Kabinet premiéra Mikuláše Dzurindy rovněž souhlasil s tím, že zakázanou formou reklamy bude i propagace ochranné známky nebo názvu tabákového výrobku. Za protiprávní sponzorství tabákového zboží má provinilcům hrozit pokuta až deset milionů slovenských korun.
Kromě Státní veterinární a potravinové správy by dozor nad dodržováním zákazu reklamy cigaret a obdobných výrobků měla vykonávat také Slovenská obchodní inspekce.
V současnosti je v zemi zakázána reklama tabákového zboží mimo jiné prostřednictvím všech typů informačních nosičů. Povoleno není ani rozdávání cigaret veřejnosti. Na rozdíl od některých států zákaz kouření v barech či restauracích na Slovensku ale neplatí.
Česká sněmovna koncem června schválila takzvaný protikuřácký zákon, kouření v restauracích a barech ale nezakázala. Odborníkům se nelíbí, že zákon nezakazuje kouření ve všech veřejných prostorách.
Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“
Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.