Program Česká kvalita, který má za úkol podporovat prodej kvalitního zboží a služeb tuzemských firem, se rozšířil o další dvě značky zaměřené na podporované zaměstnávání a montáž elektrotechnických zařízení. Počet značek zařazených do programu Česká kvalita tak vzrostl na 16. Podle místopředsedy řídícího výboru programu Česká kvalita Pavla Ryšánka je dobré, že se program díky těmto značkám rozšířil do nových oblastí služeb.
„Dosud například neměli občané znevýhodnění na trhu práce možnost posoudit kvalitu agentur, které požádají o spolupráci při zajištění zaměstnání. Ve značce podporované zaměstnávání získali nyní objektivní kritérium pro výběr,“ řekl Ryšánek.
Do programu zaměřeného na podporované zaměstnávání se již zapojilo prvních šest agentur. Značku Kvalitní a bezpečná montáž by podle ředitele Elektrotechnického zkušebního ústavu Vladimíra Filiače mělo do konce roku získat deset malých firem, které by jinak měly problém získat klasický certifikát podle norem ISO.
„Uživateli dává značka jistotu toho, že její držitel usiluje o trvalé zvyšování kvality vlastních služeb a bezpečnost jejich provádění. Držitel značky tak zlepšuje i prodejnost svých služeb a image vlastní firmy na trhu,“ uvedl Filiač.
Do České kvality se sice zapojují nové značky a firmy, na druhou stranu však podle výkonného místopředsedy Rady ČR pro jakost Zdeňka Vorlíčka zatím pokulhává informovanost lidí o tomto programu. „Řada občanů tak zatím neví, jak důležitým vodítkem pro ně může být logo Česká kvalita při nákupu,“ upozornil Vorlíček.
Program Česká kvalita byl v tuzemsku vyhlášen v roce 2002 a patří do něj i značka Czech made, jež funguje od roku 1993. Dále se v České kvalitě soustřeďují například značky ekologicky šetrný výrobek, CG, zaručující kvalitní výrobky pro plynárenství, nebo Žirafa, která označuje kvalitní boty pro děti. Své značky v programu mají také obchodní řetězce Carrefour a Tesco.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?