Polotmavé pivo chystá Prazdroj, nabízí ho Staropramen a Starobrno

4. 7. 2005 08:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Plzeňský Prazdroj začal testovat mezi spotřebiteli novinku. Zkouší polotmavé točené pivo, které sází na stále větší popularitu řezaných piv. „Zájem vyhodnotíme do září a teprve poté padne rozhodnutí, zda pivo začneme vyrábět ve velkém,“ řekl mluvčí pivovaru Alexej Bechtin. Podobné pivo už nabízejí pivovary Staropramen a Starobrno.
Zkušební várku „desítky“ vyrobil podnik ve svém minipivovaru, který je zmenšenou kopií originální plzeňské varny. Pivo zkouší v několika restauracích na náhodném vzorku spotřebitelů. „Žádné konečné rozhodnutí zatím nepadlo, musíme mít jistotu, že se naplní vyšší objemy prodejů,“ uvedl mluvčí.
Polotmavé pivo je jednou z variant rozšíření portfolia. Pivovar je podle Bechtina na inovace velmi opatrný a nechce mít v nabídce takzvané speciály, okrajové druhy piva. Poptávku po polotmavém typu ale signalizuje dlouhodobý průzkum trhu.
Podobné pivo s titulem Granát má na trhu z velkých českých pivovarů pouze Staropramen a Starobrno. Jihomoravský pivovar jej do restaurací dodává delší dobu, ale žádné zvýšení konzumace nepozoruje. „Klasický zákazník pije světlé,“ řekl obchodní ředitel Jiří Imrýšek. Mírný růst zájmu o tato piva souvisí s letním počasím a otevřením zahrádek, kam chodí i občasní konzumenti, kteří dávají přednost aromatičtějším řezaným pivům.
Polotmavou desítku Kern začal dodávat na trh v roce 1991 jako první v zemi Pivovar Černá Hora na Blanensku. Podle obchodního ředitele Ivo Štorka měl výborný nástup a v hospodách nahradil míchání světlého a tmavého piva. Rekordní objem dosáhl pěti procent produkce, nyní se pohybuje kolem dvou až tří procent. „Oblibu má, ale není rostoucí,“ uvedl ředitel. Nárůst odběru polotmavých piv vidí spíše v kategoriích ležáků.
Budějovický Budvar zatím o polotmavém pivu neuvažuje, od loňského dubna vaří sudový tmavý ležák, který se podílí na celkovém výstavu asi jedním procentem. „Hlavním důvodem, proč jsme začali černé pivo vařit, bylo doplnit produktové portfolio. Tmavý ležák je určen pro gastronomii, zde se na celkovém prodeji podílí asi čtyřmi procenty,“ řekla mluvčí Denisa Mylbachrová.
Černá piva nabízí většina velkých i středních pivovarů. V ČR jsou populární zejména u žen. Jsou také výborným vývozním artiklem. Například Velkopovický Kozel s ním slaví dlouholeté úspěchy na Slovensku a ve Skandinávii, hlavně ve Finsku.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.