Poetická reklamní kampaň

21. 7. 2005 14:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Agentura roku: porota za vášnivé diskuse vybírala odpovědnou agenturu

Již třetí zasedání poroty v rámci Agentury roku, kterou pořádá týdeník Marketing & Media, mělo za úkol vybrat odpovědnou agenturu. Odborným garantem této kategorie je Asociace společenské odpovědnosti.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Na místech, kde lidé běžně čtou, nebo naopak přehlížejí reklamní plakáty, jsou od úterý po Praze rozmístěny verše. Začala totiž akce nazvaná Čas pro báseň, pro kterou se její organizátoři spojili s firmou provozující městský mobiliář. S pěti básněmi pěti evropských autorů se mohou lidé setkávat na zastávkách tramvají a autobusů a ve vagonech metra.
Do akce, která vznikla ve Vídni před 22 lety, se Praha letos zapojila potřetí. Jak řekl zástupce Vídně Michael Ludwig, ve Vídni už si lidé mohli přečíst 200 básní a celkem bylo vytištěno 500 000 plakátů. „Přes 40 000 Vídeňanů si pak plakáty objednalo a pověsilo si je doma,“ řekl. V Praze je k dispozici 450 ploch, což podle pořadatelů odpovídá množství při klasické reklamní kampani.
Akce se současně koná i ve Vídni, Budapešti, Bratislavě a Lublani. Tématem je letos tolerance. „Jako motto se vztahuje i na rozšíření Evropské unie a novou Evropu. Tolerance znamená odpor proti válce, rasismu, nenávisti a nacionalismu a v tomto má Evropa ještě hodně co dohánět,“ řekl Ludwig. Domnívá se, že básníci jsou mimořádně citliví a zároveň otevření, a tak „nám pomáhají toto téma lépe uchopit a pochopit“.
Lidé ve zmíněných městech budou na veřejných prostranstvích číst básně od českého autora Jiřího Gruši, Doris Mühringerové z Rakouska, Barbary Korunové ze Slovinska, Mariána Hataly ze Slovenska a Zoltána Sumonyiho z Maďarska. Vybrali je zástupci jednotlivých Pen klubů a záštitu má Gruša, který je předsedou Mezinárodního Pen klubu.
Zástupce českého Pen klubu Ivan Klíma si postěžoval, že lidé dnes o poezii ztrácí zájem. „Za první republiky Lidové noviny tiskly vždy báseň na první stránce,“ připomněl. Akci Čas pro báseň proto vítá, neboť podle něj přivede lidi k psanému slovu a textu; lidé dnes nejen podle něj více vnímají daleko více obraz než text.
Radní Igor Němec popřál akci „zasloužený zájem veřejnosti“ a poezii její nesmrtelnost. „Jen poezie v nás probudí jemný pel emocí, o kterých už ani nevíme,“ vyznal se zároveň ze své lásky k poetickým textům.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení