Pařížský obchodní dům Samaritaine bude šest let zcela uzavřen

20. 7. 2005 10:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Legendární pařížský obchodní dům Samaritaine bude kvůli rekonstrukci šest let zcela uzavřen. Vedení obchodního domu to oznámilo odborovým předákům. Odbory reagovaly prohlášením, že zaměstnanci jsou tímto krokem „zhnuseni“.
Historická budova na nábřeží Seiny s prodejní plochou 61 000 metrů čtverečních podle vlastníka, skupiny LVMH, potřebuje rekonstrukci z bezpečnostních důvodů. Nejprve bude zapotřebí tří let důkladné studie o tom, co vše je potřeba opravit, a poté tři roky vlastních prací, řekla Monique Danielová z vedení odborů.
Odboráři chystají na pátek schůzku, na níž chtějí diskutovat o sociálních dopadech uzavření Samaritainu. Obávají se totiž, že rozhodnutí o úplném uzavření obchodního domu bude mít neblahý dopad na původní plán, který počítal s tím, že alespoň část ze současných 1500 zaměstnanců nepřijde o práci.
Samaritaine byl založen už v roce 1870. Starší v Paříži je jen Bon Marché, který vznikl o osm let dříve. Po desetiletí to byl jeden z nejprestižnějších obchodních domů ve městě. V 70. letech ale začal ztrácet pozice a nedokázal odolávat konkurenci velkých nákupních středisek a specializovaných obchodních domů.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.