Óčko má první data o sledovanosti

15. 7. 2005 15:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Hudební stanice Óčko, která vysílá v kabelových a satelitních sítích, zná první data z peoplemetrového měření Asociace televizních organizací (ATO) – Mediaresearch. Z výsledků, které dnes stanice poskytla, vyplývá, že v květnu si denně alespoň na tři minuty Óčko pustilo 71.000 diváků, což je o 2000 méně než v dubnu.
To představuje 0,83 procenta dospělé populace. Týdně pak alespoň v jednom dni nejméně tři minuty v kuse sledovalo Óčko celkem 239.000 lidí, což je o 9000 diváků méně než o měsíc dříve. Měsíčně to bylo 426.000, tedy o tisícovku méně než v dubnu. Klesající počet lidí odpovídá trendu v této části roku. V květnu podle ATO – Mediaresearch strávili lidé před obrazovkami v průměru o osm minut méně než v dubnu.
Óčko je jedinou kabelovou a satelitní stanicí, která o pravidelné měření sledovanosti požádala, ovšem jen v omezené míře ve srovnání s celoplošnou Českou televizí, Novou a Primou, které znají údaje o sledovanosti na minuty. Peoplemetrové měření je finančně nákladné a cena za podrobné analýzy se může vyšplhat na miliony korun. Óčko má také menší diváckou základnu než ČT, Nova a Prima.
„Rozsah dat byl zvolen s ohledem na potřeby programmingu a obchodu a týká se zejména zásahů (reachů),“ sdělil obchodní ředitel Óčka Pavel Pšeidl. Výsledky jsou podle něj povzbudivé, a proto bude stanice v budoucnu v peoplemetrovém měření pokračovat.
Podle jednatelky ATO Hany Svobodové v minulosti již některé kabelové stanice o analýzy požádaly, měly však zkušební a nikoli pravidelný charakter. „O pravidelné měření jiná stanice zatím nepožádala,“ uvedla jednatelka.
Satelitní a kabelové stanice proto pro svá data o sledovanosti využívají spíše dotazníkových sociologických průzkumů. Loni mohly využít i měření za pomoci audiometrů společnosti GfK, tedy jakýchsi náramkových digitálních hodinek rozpoznávajících televizní programy.
Óčko začalo vysílat pod původním názvem Stanice O v kabelových sítích na podzim 2002; od května loňského roku nekódovaně vysílá i přes satelit Astra. V dubnu stanice změnila majitele, neboť většinový 81procentní podíl zakoupila mediální skupina Mafra. V současné době se uchází o jednu z licencí pro digitální pozemní vysílání. Óčko zároveň vysílá v jedné ze zkušebních digitálních sítí.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.