Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Obliba biovýrobků roste

Redakce MAM29. 7. 2005

Češi v posledních letech přicházejí na chuť produktům ekologického zemědělství, jejichž prodej v obchodech navzdory vyšší ceně roste. Biovýrobky již nejsou doménou specializovaných prodejen, ale těžiště jejich prodeje se přesouvá do obchodních řetězců. Obchodníci však tvrdí, že prodej biovýrobků má v ČR ještě velké rezervy.
Podle odhadů agentury Green marketing loni obrat trhu s biopotravinami stoupl o 16 procent na 214 milionů korun. Od roku 2002 se zvýšil téměř o 30 procent. Největší část obratu, asi 70 procent, připadala na obchodní řetězce. Přes růst prodejů ale bioprodukty stále tvoří méně než 0,1 procenta spotřeby potravin. Průměr EU je dvě až tři procenta.
Zhruba 120 biovýrobků nabízí například obchodní řetězec Delvita. “Počet biovýrobků se meziročně zdvojnásobil a již v září plánujeme uvést dalších 15 nových produktů. Poptávka po biovýrobcích se zvyšuje, i když její růst není ještě dramatický, řekl mluvčí Delvity Petr Uchytil.
Ceny biovýrobků jsou podle Uchytila kvůli jejich náročnější výrobě o zhruba deset procent vyšší než u klasických produktů. “Za zatím nízkou poptávkou ale není ani tak cena, jako spíše slabé povědomí o značce bio a v minulosti úzká nabídka,” uvedl.
Rostoucí zájem o bioprodukty hlásí také Ahold Czech Republic, který v ČR provozuje síť supermarketů Albert a hypermarketů Hypernova. “V Hypernovách je nabízíme již čtvrtým rokem. V Albertech byly zpočátku jen na několika vybraných prodejnách, ale v minulém roce jsme je zařadili do nabídky většiny Albertů,” řekla Kateřina Šebešová z Aholdu.
Růst obliby bioproduktů přisoudila tomu, že lidé více myslí na zdravé složení svého jídelničku. Ahold ve svých prodejnách nabízí zhruba 100 druhů biovýrobků. “Největší zájem je o kuskus, luštěniny a ovesné vločky. Oblíbené jsou také cereální rýžové chlebíčky a vafle. Své zákazníky si ovšem našly i stoprocentní ovocné a zeleninové šťávy,” uvedla Šebešová.
Většinu biovýrobků obchodní řetězce nakupují od českých dodavatelů. “Mezi domácími dodavateli se již etablovali solidní obchodní partneři, kteří jsou pro další rozvoj bio řady nezbytní,” poznamenal Uchytil. Delvita podle něj nakupuje biovýrobky v zahraničí pouze v případě, když nabídka tuzemských dodavatelů není dostatečná.
Obchodníci se snaží zlepšit zatím malou informovanost lidí o biovýrobcích. “Biovýrobky se již objevily v našich letácích s vysvětlením, o jaké zboží jde. Tyto informace navíc při ochutnávkách v prodejnách podávají hostestky, které zákazníků nabízejí i osvětové letáčky,” podotkla Šebešová.
Ekologických farem bylo loni v Česku 836, což byl meziroční nárůst o 3,3 procenta. Počet bio výrobců stoupl během roku o 17 procent na 116. Plochy zařazené do systému ekologického zemědělství dosáhly 6,16 procenta z celkové výměry zemědělský půdy. Téměř 90 procent ploch v ekologickém zemědělství je ale tvořeno trvalými travními porosty, jen necelých osm procent představuje orná půda, sady a vinice.

×

Soutěže efektivity reklamních prací Effie se zúčastní více prací

Starší článek

Effie se zúčastní více prací

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: Young Lions

Young Lions: Kategorii Marketers vyhráli Jan Dvořák a Karolína Kostková z Prazdroje

Obětuj jedno pivo a zasaď strom, říká vítězný návrh kampaně pro neziskovou organizaci Plant for the Planet.
23. 4. 202123. 4. 2021
Média

Knihobotu pomůže s dalším rozvojem skupina Miton, získala podíl 30 procent

Knižní second-hand Knihobot vznikl před dvěma lety, loni se přes něj už prodalo více než sto tisíc knih. Na příští rok plánuje služba prodat knihy za více…
23. 4. 202123. 4. 2021
Marketing

Red Bull čelí kritice za prohánění formule po Karlově mostě

Společnost RedBull Racing natáčela na Karlově mostě, ale i dalších destinacích v Praze na Hradčanech nebo v okolí kinetické sochy Hlava Franze Kafky. Proti…
23. 4. 202123. 4. 2021
Marketing

Neustále „překvapující“ diskont Action otevře v ČR šestou prodejnu

Prodejce nepotravinového zboží Action otevře 29. dubna svoji v pořadí šestou tuzemskou prodejnu. Nacházet se bude v Pardubicích na adrese Poděbradská 385.
23. 4. 202123. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Marketing společnosti Epson vede Renáta Dihlová
Marketing Pivovarů Staropramen pro Česko a Slovensko řídí David Zappe

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více