Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Oblečení a boty v ČR nejdražší z nových členských zemí EU

Redakce MAM7. 7. 2005

Oblečení a boty jsou v České republice a na Kypru nejdražší ze všech nových členských zemí EU. Ceny jsou dokonce o pět procent nad průměrem celé Evropské unie. Vyplývá to z tabulek statistického úřadu Eurostat.
Za stejné oděvy a obuv zaplatí český zákazník sice nepatrně méně než německý, ale mnohem více než francouzský. Ve Francii totiž ceny dosahují 93 procent evropského průměru. Čech vydělá na nákupu bot a oblečení i v případě, že si zajede do sousedního Maďarska, Polska či na Slovensko.
Pánské oblečení je v ČR dražší o deset procent než průměrně v EU, dámské boty o 15 procent. Laciněji se v Česku pořídí jen dětské oblečení, a to o dvě procenta, a dětské botky o sedm procent.
Nejnákladnější je ze sledovaných zemí se oblékat na Islandu, kde jsou ceny o 49 procent nad průměrem EU, a v Norsku, kde ceny převyšují průměr EU o 34 procent. Dosti vysoko nad průměrem se pohybují také Švýcarsko (o 17 procent), Švédsko (o 14 procent), Itálie (o 12 procent) a Dánsko (o deset procent).
Lacino je v baltských státech, v Polsku, Maďarsku, na Slovensku; ze starých členů se vyplácí kupovat oblečení a boty ve Francii. Ceny v Rumunsku a Bulharsku, které mají do Evropské unie vstoupit v roce 2007, se pohybují jen kousek nad polovinou průměru EU (55 a 58 procent).
Eurostat sdělil, že národní statistické úřady zkoumaly pro tento účel 285 srovnatelných druhů zboží.

×

Prievidza s 3 lokálními TV

Starší článek

Soud vyslechl novinářky viněné z pomluvy, Vondráčkovou i Michala

Novější článek

Podobné zprávy

Média

Budějovický Budvar si na média vybral Publicis Groupe

Pivovar Budějovický Budvar si v tendru na mediální agenturu vybral Publicis Groupe. Komunikační skupina pro jihočeský pivovar nově zajišťuje nákup a…
14. 4. 202114. 4. 2021
Marketing

Dvacet reklam, které zaručeně fungují

Nová studie Kantaru odhaluje důvody úspěchu nejlepších reklam roku. Vede Heineken, do top dvacítky se probojoval i slovenský Kozel.
14. 4. 202114. 4. 2021
Marketing

DATA: Letáky jsou zpět. A nabobtnaly

Letákový průmysl zažívá, po útlumu v loňském roce, opět rozmach. V mnoha ukazatelích se podle statistik, o které se s MAM podělil server Kupi.cz, největší…
14. 4. 202114. 4. 2021
Lidé

Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Novým mluvčím skupiny PPF se stal Leoš Rousek. Kromě komunikace s médii bude mít na starost rozvoj investorské a byznysové komunikace PPF.
14. 4. 202114. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych
Z čela Shoptetu odchází Miroslav Uďan, nahradí jej Samuel Huba

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více