Týdeník Nový prostor, který distribuují většinou bezdomovci, se možná změní na měsíčník. Sociální terapeut občanského sdružení Nový prostor, který toto periodikum vydává, Jakub Chudomel informoval, že časopis má finanční problémy.
Sdružení získalo letos od ministerstva práce a sociálních věcí na časopis dotaci 1,5 milionu korun, to je 30 procent loňské částky. Poslední nadějí pro Nový prostor je pražský magistrát, kde se uskuteční řízení o dofinancování sociálních služeb.
Nový prostor je týdeník, který se v létě většinou mění na čtrnáctideník. Sdružení asi 85 procent nákladů pokrývá z prodeje časopisu. Roční obrat se pohybuje kolem 22 milionů korun. Pokud se mu nepodaří získat další peníze, zřejmě svou periodicitu sníží. Sdružení nechce, aby na nižší dotaci doplatili prodejci. Zvažuje různé možnosti a do diskuse se zapojili i čtenáři.
Časopis, který se orientuje zejména na sociální a ekologická témata, začal vycházet v roce 1999 pod názvem Patron jako součást mezinárodního projektu Street Papers a do vínku dostal mezinárodní grant. Později jako sociální služba získával od ministerstva práce dotace, které se však každoročně snižovaly. Prodávají ho v ulicích sedmi měst lidé, kteří většinou nemají střechu nad hlavou ani rodinné zázemí. Z ceny každého prodaného výtisku, která je 30 korun, dostávají polovinu. Cílem vydavatelů není jen zajištění alespoň nějakého příjmu lidem bez práce, ale především pomoc bezdomovcům získat určitou samostatnost, odpovědnost a schopnost rozhodnout se.
Prodejci mají stanoveno, kde mohou časopis nabízet. Dva týdny dopředu si musejí závazně objednat počet exemplářů. Tím si plánují nejen výdělek, ale i rozsah pracovní doby. Při odhadu berou v úvahu charakter svého místa, roční období a řadu dalších věcí. Za každý neprodaný výtisk platí osm korun. Podle Chudomela se naprosté většině distributorů daří plnit závazky, které na sebe vzali.
V Česku prodává denně Nový prostor zhruba 250 lidí.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).