Nizozemská mediální skupina VNU NV koupí americkou firmu IMS Health Inc za sedm miliard dolarů, tedy 5,8 miliardy eur. VNU, jejíž divize AC Nielsen se zabývá průzkumem trhu, to uvedla s tím, že si koupí amerických aktiv zpevní pozici největší světové firmy, která se zabývá průzkumem trhu.
Mediální aktivity VNU Nielsen a průzkum trhu se spotřebním zbožím AC Nielsen si tak podnik rozšíří o aktivity na americkém trhu s informacemi o prodeji léků. Hodnota chystané transakce se přitom téměř vyrovná samotné tržní kapitalizaci VNU, která činí šest miliard eur.
VNU ve zprávě připomněla, že se spojí dva lídři v odvětví. „Společně budeme schopni změřit výsledky našich klientů ve třech klíčových sektorech světové ekonomiky – v baleném spotřebním zboží, na trhu zdravotní péče a v médiích – a nabídnout pohled na chování spotřebitelů, které s těmito trhy hýbe,“ uvedl generální ředitel VNU Rob van den Bergh.
VNU zaplatí za každou akcii IMS 11,25 dolaru v hotovosti plus 0,60415 vlastní akcie. Proti průměrné ceně akcií IMS za posledních 30 dnů jde o prémii 16 procent.
IMS sleduje denně téměř jeden milion značek léků na předpis, což pokrývá přes 70 procent světového trhu s léky ve více než stovce zemí. V USA tak firma monitoruje přes 90 procent trhu s léčivy. Farmaceutické firmy tyto údaje sledují, aby znaly i tržby svých rivalů, napsala agentura Reuters.
Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka
Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.