Neočekávaný střet francouzských vydavatelů realitních časopisů

4. 7. 2005 00:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.


Z rostoucí bytové výstavby těží také časopisy, které se nemovitostem věnují. Doba je přitom nakloněna zdarma distribuovaným titulům. Přestože jich na trhu operuje více, hlavní souboj se po čtyři roky odehrává mezi tituly Grand Reality vydavatelství Grand Princ a Real-City společnosti Concept 2M. Zajímavá situace nastala 13. června, kdy vyšlo první číslo zcela nového časopisu Mag Real, a tento prozatím lukrativní segment se dále zahustil.

Francouzský souboj
Není jistě od věci, že vydavatel nového titulu Mag Real, společnost Eastmedia, patří do skupiny francouzského vydavatele HS3 Group. Stejně tak je zavedený časopis Real-City navázán na velké francouzské vydavatelské skupiny Logic-Immo a Spir Communication, jež k nám vstoupily s cílem rozvíjet koncept „Logic-Immo“ osvědčený z Francie.
Zdá se tak, že francouzští vydavatelé se rozhodli na českém trhu porvat. O náhodu ale určitě nejde, protože 10% podíl v novém vydavatelství Eastmedia drží Daniela Oliveauová, bývalá zakladatelka a ředitelka Real-City. Vypadá to tedy tak, že nový projekt v podobě titulu Mag Real je záměrně namířen proti Real-City a že se na jeho přípravě podílejí lidé, kteří mají zkušenosti právě odsud. Svědčí o tom i podobné obsahové členění v obou titulech a shodná periodicita (čtrnáctideník). „Víme, že za tímto projektem stojí naši bývalí zaměstnanci, soustředíme se ale především na náš byznys. Koneckonců celou koncepci zdarma distribuovaného realitního časopisu jsme vymysleli před 10 lety my a od té doby ji neustále vyvíjíme a zlepšujeme,“ reaguje ředitel Real-City Karel Brýna.

Stejná distribuce
Z nové konkurence ale nejásá ani druhý ze zavedených časopisů, měsíčník Grand Reality. Má totiž navíc pocit, že nováček kopíruje jeho distribuční systém. Výběr distribučních míst je přitom v případě zdarma distribuovaných titulů strategickou otázkou. „Hlavní problémy jsme pocítili při distribuci, kdy se i na našich smluvně zavázaných místech začaly objevovat konkurenční stojany. Tato situace nás donutila dočasně znepřístupnit seznam distribučních míst na internetu. Tyto informace samozřejmě poskytneme obchodním partnerům na vyžádání,“ říká marketingový ředitel Grand Princ Martin Matějka.
Společnost Eastmedia se k našim dotazům do uzávěrky nevyjádřila.

Letos expanze
Oba zavedené tituly, které jsou převážně živeny z prodeje inzerce profesionálům v oblasti nemovitostí, vykazovaly v letošním roce další expanzivní kroky. Real-City otevřel na jaře v Olomouci svoji pátou pobočku, čímž doplnil pokrytí Praha, Brno, Ostrava a Plzeň, zavedl nové logo a zpřehlednil obsah. Grand Reality přidaly v únoru k pražskému a středočeskému pokrytí Brno a Jihomoravský kraj. Zatím pouze v Praze a středních Čechách je dostupný Mag Real, i když podle internetových stránek uvažuje o expanzi také do Brna, Ostravy a Plzně. Tedy na stejná místa, jaká zvolil Real-City.

Dojde ke změně?
To, že se oběma titulům letos dařilo, dokládá i navýšení počtu stran, největších objemů dosahují vydání v Praze: Real-City aktuálně 80 při tištěném nákladu 120 tis. dvakrát měsíčně, Grand Reality 100 stran, rovněž při nákladu 120 tis. výtisků jednou měsíčně.
Pokud se Mag Real prosadí, může do budoucna zamíchat kartami v dalším směřování tohoto segmentu. Aktuálně však vyvstává obava, aby ve snaze prosadit se nebyl celý trh vtažen do spirály podbízivých inzertních nabídek. Zástupci obou zavedených titulů tvrdí, že pro udržení inzertních cen udělají maximum.


19obr_vydavatelé.jpg ()
zamíchá kartami? Proti lídrovi trhu, titulu Real-City, je namířen nový časopis Mag Real. Založili jej bývalí zaměstnanci Real-City.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.