Nejcennější značku má Coca-Cola
Značka prodává, zní klasická marketinková poučka. A čí značka je největším pokladem? Nejhodnotnější se může pochlubit Coca-Cola, a to už pět let po sobě. Nejnovější žebříček konzultantské společnosti Interbrand, který sestavuje ve spolupráci s magazínem Business Week, ji ocenil na více než 67,5 miliardy dolarů. Umístit se v žebříčku Interbrand není jednoduché. Firma musí splnit tři základní podmínky: její značka musí mít hodnotu alespoň 2,1 miliardy dolarů, minimálně třetinu příjmů musí získávat mimo domácí trh a údaje o jejím hospodaření a výdajích na marketink musí být veřejně dostupné.
MEZITITULEK: Nejcennější značky (údaje v miliardách dolarů)
Značka Hodnota
1. Coca-Cola 67,525
2. Microsoft 59,941
3. IBM 53,376
4. General Electric 49,996
5. Intel 35,588
6. Nokia 26,452
7. Disney 26,441
8. McDonald’s 26,014
9. Toyota 24,837
10. Marlboro 21,189
Zdroj: Interbrand, Business Week
Hospodářské noviny, 25.7.2005, autor: (aju)
Podobné zprávy
Tescu bude v Česku šéfovat Katarína Navrátilová
Obrat e-shopů byl prvním kvartálu o 16 miliard korun vyšší než loni
