Na značku Češi hledí při nákupu piva, vína a elektroniky

14. 7. 2005 12:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

DPD s agenturou Realness uspěly na evropských SABRE Awards

Ze 13 nominovaných českých projektů v evropské PR soutěž SABRE Awards získala cenu kampaň cílená na kurýry DPD.

Reklama
SDG

Na značkové zboží si Češi potrpí především při nákupu spotřební elektroniky, piva a vína. Naopak při výběru potravin dávají přednost neznačkovým produktům. Ačkoli spotřebitelé považují značkové zboží za kvalitní, připouštějí, že nemusí být nutně lepší než zboží neznámého výrobce. Důležitější než značka je pro ně funkčnost výrobku. Vyplývá to z květnového výzkumu společnosti Factum Invenio.
Na značku hledí při nákupu elektroniky 54 procent oslovených. Více než polovina spotřebitelů si také vybírá značkové pivo a víno. Třetina respondentů pak volí značku při pořizování kosmetiky a jiných alkoholických nápojů. Značkové potraviny kupuje pouze 14 procent Čechů a těstě pod hranicí 20 procent je podíl těch, kteří se podle značky orientují při nákupu oblečení.
Své oblíbené značky výrobků má zhruba polovina dotázaných. Někteří jsou přesvědčeni o kvalitě značkových produktů, u jiných je součástí jejich image.
Hlavním důvodem pro změnu by byla nespokojenost s tou dosavadní a sleva výrobků jiné značky. Zejména vliv slev na rozhodování spotřebitelů narůstá, uvádí průzkum. Novou značku lidé zkoušejí zejména na základě doporučení známých. Čtvrtina oslovených také přiznala, že se nechá ovlivnit reklamou.
Češi při nákupech také preferují tuzemské výrobky, a to zejména u piva a vína, nealkoholických nápojů a mírně též u potravin. „Zahraniční produkty jsou výrazně upřednostňovány jen u elektroniky, na druhém místě je parfumerie a kosmetika,“ uvedla Martina Rubášová z Factum Invenio.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Trend udržitelnosti je patrný i na eventech. Šafy production radí značkám, jak k němu přistupovat a společně s nimi přichází s inovativními aktivitami.

Bude i český sport bez odpadu?

Bude i český sport bez odpadu?

Ty největší sportovní kluby už podléhají povinnému nefinančnímu reportingu, za pár let se to bude týkat i těch menších. Český sport témata ESG zatím spíš míjel. To se ale začíná měnit.