Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Na start Discovery se akreditovalo přes 2650 novinářů

Redakce MAM13. 7. 2005

Start raketoplánu Discovery plánovaný na středeční večer SELČ bude z Kennedyho vesmírného střediska na Floridě svým čtenářům, divákům a posluchačům přibližovat přes 2650 novinářů, z toho čtvrtina zahraničních. Jen čtyři zástupci médií se ovšem budou moci zúčastnit jediné tiskové konference s posádkou přenášenou na dálku z oběžné dráhy.
“Mohl bych spočítat na prstech jedné ruky, kolik dalších startů připoutalo tak velkou pozornost,” řekl v tisku mluvčí Kennedyho střediska Bruce Buckingham. Zatím poslednímu startu raketoplánu Columbia, který při návratu z vesmíru explodoval a Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) poté další lety pozastavil, přihlíželo podle jeho odhadu okolo 200 novinářů.
Katastrofa Columbie, při níž v únoru 2003 zahynulo všech sedm členů posádky, a obnovení programu letů raketoplánů po dva a půl roku dlouhé přestávce jsou hlavními důvody nebývalého mediálního zájmu o start Discovery. Patří k nim ale i přítomnost dvou astronautů ze zahraničí, vesmírného nováčka Japonce Soičiho Nogučiho a australského rodáka Andrewa Thomase, který se do kosmu vypravuje podruhé.
Japonců je mezi zahraničními novináři možná nejvíce, a to i přesto, že Noguči je už šestým japonským astronautem. Podle letového programu se má mimo jiné zúčastnit tří výstupů do volného prostoru a podílet se na opravách Mezinárodní vesmírné stanice (ISS), s níž se má Discovery na oběžné dráze spojit.
Andrewovi Thomasovi, který se sice narodil v Austrálii, ale je občanem USA, připadl odpovědný úkol zkontrolovat ve vesmíru stav tepelného pláště Discovery. Právě ověření úprav ochranného štítu raketoplánu, jehož poškození způsobilo tragédii Columbie, je jedním ze základních poslání nadcházející vesmírné mise.
V Kennedyho vesmírném středisku na Mysu Canaveral bude v době vypuštění Discovery zaparkováno přes 40 nákladních aut s televizní satelitní technikou, která bude start přenášet do celého světa.
Zahraniční novináři kvůli přísným bezpečnostním pravidlům nesmějí sami jezdit autem po rozlehlém areálu Kennedyho střediska, ale musejí využívat místní autobusové dopravy. “Máme tu novináře z Číny, z katarské televize Al-Džazíra, z Jižní i Severní Koreje,” vysvětlil důvody bezpečnostních opatření mluvčí Buckingham.

×

V květnu stoupl denní prodaný náklad pouze Sportu

Starší článek

Vyzváněcí tóny v Německu pomohly zvýšit výdaje na reklamu

Novější článek

Podobné zprávy

Média

Budějovický Budvar si na média vybral Publicis Groupe

Pivovar Budějovický Budvar si v tendru na mediální agenturu vybral Publicis Groupe. Komunikační skupina pro jihočeský pivovar nově zajišťuje nákup a…
14. 4. 202114. 4. 2021
Marketing

Dvacet reklam, které zaručeně fungují

Nová studie Kantaru odhaluje důvody úspěchu nejlepších reklam roku. Vede Heineken, do top dvacítky se probojoval i slovenský Kozel.
14. 4. 202114. 4. 2021
Marketing

DATA: Letáky jsou zpět. A nabobtnaly

Letákový průmysl zažívá, po útlumu v loňském roce, opět rozmach. V mnoha ukazatelích se podle statistik, o které se s MAM podělil server Kupi.cz, největší…
14. 4. 202114. 4. 2021
Lidé

Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Novým mluvčím skupiny PPF se stal Leoš Rousek. Kromě komunikace s médii bude mít na starost rozvoj investorské a byznysové komunikace PPF.
14. 4. 202114. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych
Z čela Shoptetu odchází Miroslav Uďan, nahradí jej Samuel Huba

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více