Na Slovensku se nejlépe prodával Nový čas, Pravda předstihla Sme

8. 7. 2005 12:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Nejprodávanějším slovenským deníkem byl i v květnu Nový čas, který však zaznamenal mírný odliv čtenářů. Na druhou příčku se dostala Pravda, která ve sledovaném měsíci předstihla největšího konkurenta – list Sme. Vyplývá to z údajů, které poskytlo sdružení vydavatelů periodického tisku ABC.
V květnu si Nový čas koupilo v průměru 178 607 lidí denně, což bylo o 6008 lidí méně než v předchozím měsíci. Následovala Pravda, která prodala průměrně 74 540 výtisků, což byl ve srovnání s dubnem nárůst o 1205 kusů. Deník Sme v květnu prodal 71 168 výtisků, což bylo o 5332 méně než v předchozím měsíci. Na dalších příčkách se umístil maďarsky psaný list Új Szó z dílny vydavatele Sme, společnosti Petit Press a Hospodárske noviny. Tyto deníky si udržely přibližně stejný prodej jako v dubnu. Národná obroda, která od června přestala vycházet, v květnu prodala průměrně 7835 kusů.
Další celostátní deník Šport údaje o prodeji sdružení ABC neposkytuje.
Sledované deníky v květnu prodaly dohromady průměrně 377 805 výtisků, což bylo o 11 368 méně než v předchozím měsíci.
Vydavatel listů Sme a Új Szó vydává rovněž regionální denníky Korzár, kterých se v dubnu prodalo v průměru 32 597 výtisků.
Mezi týdeníky i v květnu vedl Nový čas pre ženy od vydavatele nejprodávanějšího deníku. Tento časopis si průměrně koupilo 217 539 čtenářů, což bylo o 15 570 méně než v dubnu. Následovaly časopisy Plus 7 dní, Život, Báječná žena a Eurotelevízia. Další významné celostátní týdeníky Markíza, Domino Fórum, Live! a Týždeň údaje o prodeji neposkytují.
Sledované týdeníky v květnu dohromady prodaly 1 173 136 výtisků, což bylo o 65.249 méně než v předchozím měsíci.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.